Siden juni 2016, hvor Pleje Plus overtog leveringen af hjemmepleje til 456 borgere i Lolland Kommune, har kommunen modtaget 250 klager over firmaet.
I det godt halve år, hvor det private plejefirma Pleje Plus har leveret hjemmepleje til 456 plejekrævende borgere i Lolland Kommune, har kommunen modtaget 266 henvendelser fra borgere og pårørende om Pleje Plus,
Heraf var cirka 250 af henvendelserne ifølge TV2 er klager over firmaet.
Det viser en aktindsigt, TV2 har fået foretaget. Borgerne klager blandt andet over manglende rengøring, manglende hjælp til bad og manglende hjælp til at få medicin.
Medlem af ældre- og sundhedsudvalget i Lolland Kommune, Bente Borreskov (Ø), er utilfreds med den manglende information fra direktionen om borgerhenvendelserne.
- Politikerne er ikke blevet orienteret en dyt om omfanget af denne sag, før Leo Christensen fra Lokallisten begærer indsigt i sagen, og pressen tager sagen op, siger hun.
Leo Christensen (L) har til TV2 udtrykt utilfredshed med den manglende information til politikerne.
Ifølge sektorchef for social og arbejdsmarked i Lolland Kommune, Allan Ruders, er de 250 henvendelser ikke nødvendigvis klager. Direktionen vil nu skabe klarhed over det reelle omfang af klager.
- Vi vil bruge de næste dage på at se på, hvilke henvendelser, der er klager. De data vil vi fremlægge til politikerne på byrådsmødet torsdag, siger Allan Ruders, der ikke vil kommentere yderligere på omfanget af antal klager over Pleje Plus, før byrådet er orienteret.
52 af de 456 borgere, som har modtaget pleje af Pleje Plus, er skiftet til kommunalt drevet plejetilbud.