HUMMINGEN: Lene Klit Simonsen troede ikke sine egne øjne, da hun ankom til et sommerhus, hun og hendes mand havde lejet på Løvstræde i ferieparadiset på Hummingen.
Skraldespanden var mere end fuld, ødelagte havemøbler lå spredt ud over haven, vimplen slæbte hen ad græsset, og sommerhuset virkede misligholdt.
Sådan beskriver familien fra Frederikshavn sit første møde med det sommerhus, der ellers skulle være parrets base den næste uge.
Ingen hjælp
Parret kørte straks til Dancenter Lollands kontor i Rødby for at klage over sommerhusets stand i håb om at få stillet et andet hus til rådighed.
Ifølge Lene Klit Simonsen tilbød sommerhusudlejeren udelukkende at sende et rengøringshold afsted til Løvstræde.
- Rengøringsfolkene kan jo ikke gøre noget ved en havedam, der stinker lige så meget som den overfyldte skraldespand, siger hun.
Skyndte sig væk
Uden så meget som at have fået nøglerne til sommerhuset skyndte Frederikshavner-parret sig at finde et Bed&Breakfast i nærheden.
- Her fik vi en pæn velkomst og en ren seng at sove i, siger Lene Klit Simonsen.
Parret overnattede en enkelt nat på Lolland og kørte næste morgen tilbage til Frederikshavn.
Kedeligt sommerhus
- Det er et meget kedeligt sommerhus, som man ikke kan være bekendt at leje ud, konstaterer Lene Klit Simonsen.
Lene Klit Simonsen, lejer af sommerhus i HummingenDet er et meget kedeligt sommerhus, som man ikke kan være bekendt at leje ud.
Hun har udelukkede taget billeder af matriklen udefra.
- Hvordan der ser ud inde i huset, ved vi ikke, for vinduerne var så snavsede, at man ikke kunne kigge ind, beskriver hun.
Parret har efterfølgende klaget og forlanger pengene tilbage. Hun og manden havde betalt 2.828 kroner for at leje sommerhuset uden for højsæson, hvor prisniveuaet er godt det halve af, hvad det koster i industriferien.
Lene Klit SimonsenHvordan der ser ud inde i huset ved vi ikke, for vinduerne var så snavsede, at man ikke kunne kigge ind.
Udlejer svarer ikke
Folketidende har over flere dage rakt ud til Dancenter Lolland på telefon og mail.
Sommerhusudlejeren er ikke vendt retur. Folketidende kan derfor ikke få uddybet, om der er en nedre bagatelgrænse for, hvor velholdt og ryddeligt et sommerhus de vil lægge navn til. Folketidende kan heller ikke få svar på, hvorfor Dancenter ikke tilbød parret et andet sted at bo.
Det er heller ikke lykkedes Lene Klit Simonsen at få kontakt til Dancenter om, hvornår hun kan forvente at få sine penge tilbage.
- De er umulige at få i tale. Serviceniveauet er simpelthen så lavt. siger hun.
Lene Klit SimonsenDe er umulige at få i tale. Serviceniveauet er simpelthen så lavt.