Tysk trafikminister er åben for at sælge selskabet Arriva, som blandt andet kører i Danmark.
Det statslige tyske aktieselskab Deutsche Bahn (DB) er stadig i problemer efter et møde tirsdag morgen.
Mødet fandt sted i Berlin hos den tyske trafikminister, Andreas Scheuer, og her deltog Richard Lutz, topchef i DB-koncernen med over 310.000 ansatte.
På mødet fremlagde Lutz sin plan om at udvide koncernledelsen og sælge selskabet Arriva, som DB købte i Storbritannien i 2010.
Salget blev dog ikke drøftet tirsdag, men minister Scheuer siger ifølge det tyske nyhedsbureau dpa efter mødet, at han er "åben" for et salg.
Der er aftalt et nyt møde, som efter planen finder torsdag.
Baggrunden for møderne er de problemer, som DB er havnet i.
Kunderne er vrede, fordi togene ikke kører til tiden. Der er mangel på nyt materiel, der er for få ansatte, og DB har efterhånden en gæld på 20 milliarder euro - 150 milliarder kroner - lyder det i tyske medier.
Arriva er en stor virksomhed med 60.000 ansatte og en omsætning på 4,8 milliarder euro. Arriva kører med bus og tog i en række lande, herunder i Danmark.
Forud for mødet lød meldingen, at ministeren ønsker, at kvaliteten i DB "allerede i indeværende halvår forbedres mærkbart".
Noget af det, der skal forbedres, er punktlighed. DB har netop offentliggjort tal for forsinkelser i Tyskland i 2018, og de tal siger, at hvert fjerde fjerntog var forsinket.
Det betyder, at det var mindst fem minutter for sent på den, for forsinkelser under fem minutter er ikke med i statistikken.
I regionaltog - på strækninger op til 50 kilometer - gik det bedre, skriver avisen Stuttgarter-Nachrichten. Her kørte 94 procent af togene til tiden.
Krisemødet kommer netop som Deutsche Bahn har markeret sin 25-års fødselsdag.
Selskabet blev dannet som et statsligt aktieselskab i 1994, da de statslige jernbaneselskaber i det tidligere DDR og det tidligere Vesttyskland blev sammenlagt.
Det var planen, at DB skulle privatiseres, men DB er stadig ejet af den tyske stat.