Alex Madsen fra Horbelev kæmper for at holde smerterne ud i hverdagen.
Det er ikke altid, man får det, som man beder om her i tilværelsen. Men Hanne Madsen fra Horbelev føler alligevel, at Guldborgsund Kommune har givet hende en skidt behandling i forhold til at yde hjælp til hendes kræftramte mand, Alex Madsen, der har et stort behov for en smertelindrende pude.
- Han kan ikke gå, hans hud er næsten helt væk på fødderne og han er stærkt plaget af smerter. Han halter rundt, og så ligger eller sidder han meget i løbet af dagen.
- Og nu er hans hud på både fødder og baller så sart og følsom, at han har meget behov for sådan en slags geléring eller siddepude til aflastning, fortæller Hanne Madsen, der ansøgte om hjælpemidlet den 21. juni hos Borgerservice i Stubbekøbing.
Men da hun ikke havde hørt noget derfra efter en uges tid, kontaktede hun igen Borgerservice for at spørge, hvor lang tid der mon gik, før hendes mand kunne få den siddepude, som ville gøre dagligdagen en hel del mindre smertefuld for ham.
- Men de kunne ikke se, at min ansøgning var registreret, og jeg kunne ikke få at vide, hvor lang tid der ville gå, før min mand fik en gelépude at sidde på. I stedet fik jeg et telefonnummer til Myndighedsenheden, så jeg selv kunne ringe og høre, hvordan det gik med ansøgningen, fortæller Hanne Madsen.
Susanne Egholm, Guldborgsund Kommunes teamleder for ældreområdet understreger, at der altid bliver taget udgangspunkt i, hvor akut behovet er for et hjælpemiddel:
- Er det en akut situation, har vi mulighed for at sende et hjælpemiddel ud fra dag til dag. Men ellers har vi to køredage i hvert område om ugen, og hvis det er en af vores ergoterapeuter, der har lovet at sende en pude ud i mandags, så er der sket en fejl.