Vi bruger cookies!

folketidende.dk anvender cookies til at give dig en god oplevelse, og til at huske dine indstillinger, gemme statistik og til at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Hvis du klikker på et link på www.folketidende.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere
Du kan til hver en tid, trække dit samtykke tilbage, ved at slette cookies i din browser. Det gøres under indstillinger i den givne browser.
mit folketidende klub folketidende cookie-og-privatlivspolitik
ECCO''s adm direktør Steen Borgholm præsenterer sit regnskab for 2017.
ECCO''s adm direktør Steen Borgholm præsenterer sit regnskab for 2017.
Foto: Scanpix/Ole Joern / Redstar

Erhverv

Dansk skoselskab får rekordresultat efter succes i Asien

Ecco omsatte i 2017 for 9,5 milliarder kroner. Det viser selskabets regnskab, der er fremlagt tirsdag aften.




13. marts 2018 kl. 21:00

Annonce

De asiatiske kunder har været særdeles glade for Ecco-sko i 2017. Det har resulteret i den højeste omsætning nogensinde for den danske skoproducent.

Administrerende direktør Steen Borgholm er tilfreds med det forgangne år, hvis regnskab bliver fremlagt tirsdag aften.

Ud over succes på det asiatiske marked peger han på, at det gode år skyldes, at kunderne har taget godt imod skoproducentens sneakers.

- Vi har haft en række produktområder - specielt hele sneakers-området med moderne sneakers - og nye produktgrupper, vi har lanceret, som har klaret sig rigtig godt, forklarer han.

Ecco omsatte i 2017 for 9,5 milliarder kroner. Året før var resultatet 9,3 milliarder.

Størstedelen af væksten kommer fra Asien. Udviklingen på det europæiske marked, som er producentens største, var mere træg.

Indtjeningen før skat steg til 1,4 milliarder kroner. Det er en stigning på 10 procent fra året før ved sammenlignelige valutakurser.

Ecco noterer i regnskabet, at der er store udfordringer i detailhandlen, hvor flere forbrugere handler online frem for i de fysiske butikker.

Steen Borgholm er dog ikke bekymret for selskabets fremtid.

- For os er det vigtigt at være til stede på tværs af kanalerne, som vi allerede er i dag med 2300 butikker globalt og en online tilstedeværelse.

- Vi mener, at vi er til stede, der hvor forbrugerne vil shoppe i fremtiden, siger han.

Eccos onlinesalg voksede med 47 procent i 2017.

På grund af en skattereform i USA har den danske skoproducent måttet nedskrive værdien af skatteaktiver i landet.

Det er ifølge Steen Borgholm grunden til, at årets resultat efter skat - som lød på 1 milliard kroner - ikke helt nåede rekordniveauet fra 2015.




KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: BENT OLSEN

På tur og politiske afveje… 20. juni 2018 kl. 11.09

AF: LEIF BRANDT PEDERSEN

En ny skole med omtanke. 18. juni 2018 kl. 21.24

AF: TOREBY GRUPPEN

Kald det for GULDborgsund 17. juni 2018 kl. 23.11

AF: TOREBY GRUPPEN

Hedensted 17. juni 2018 kl. 23.09

AF: TOREBY GRUPPEN

En skoles nye placering 17. juni 2018 kl. 23.06

AF: JOHN WENNERWALD

Kan vi stole på Rigspolitiet? 17. juni 2018 kl. 22.27

Annonce