cookie-og-privatlivspolitik
Erhvervschef Ronni Figgé Poulsen, Frimann Biler A/S, har fået en ordre på fire Toyota Hilux, som det hollandske konsortie FBC skal bruge.

3

Billeder

Erhvervschef Ronni Figgé Poulsen, Frimann Biler A/S, har fået en ordre på fire Toyota Hilux, som det hollandske konsortie FBC skal bruge.
Foto: Jesper Bøgh

Erhverv

Lokal bilforhandler satser på Femern

Frimann Biler A/S leverer fire Toyota Hilux til Femern-konsortie i år.




08. oktober 2020 kl. 21:30 Af Jesper Bøgh

Annonce

Ronni Figgé Poulsen har det seneste år fungeret som erhvervschef hos Frimann Biler A/S.

Erhvervschefen skal nemlig sikre, at bilforhandleren kan være klar til, at konsortierne, der skal bygge Femern Bælt-forbindelsen de kommende ni år, vil efterspørge køretøjer.

Det samme gælder de lokale virksomheder, der i forbindelse med afledte opgaver i relation til det store byggeri, vil få et lignende behov.

- Det er ved at komme nu, og jeg tror, at behovet kun bliver større de kommende måneder og år, lyder det fra Ronni Figgé Poulsen, der fortæller, at Frimann Biler A/S tidligere i år afleverede en bil til 3F, der skulle bruge bilen i forbindelse med netop Femern Bælt-byggeriet.

Men derudover har Frimann Biler også fået ordre på fire Toyota Hilux, som det hollandske entreprenørkonsortium Fehmarn Belt Contractors (FBC) har bestilt.

- Vi har leveret en af bilerne i slutningen af september, og de tre resterende tre skal afleveres inden årets udgang, fortæller Ronni Figgé Poulsen.

Det andet konsortium, Fehmarn Link Contractors (FLC) med blandt andre danske Per Aarsleff Holding A/S, stiller ifølge erhvervschefen store krav til deres eventuelle underleverandører.

- Vi er netop blevet godkendt til at blive optaget i konsortiets database. Der stilles blandt andet krav til miljøstandard, sikkerhedskurser, ISO-standarder og virksomhedens økonomi, fortæller Ronni Figgé Poulsen.

Han forventer dog først, at en afgørelse ved den verserende retssag ved forvaltningsdomstolen i Leipzig vil markere startskuddet til, at der for alvor bliver efterspørgsel i forbindelse med Femern Bælt-projektet.

Der ventes en afgørelse på retssagen inden nytår.

Udover potentiel efterspørgsel på køretøjer fra konsortierne, så har Frimann Biler A/S også en ambition om at kunne rykke hurtigt på efterspørgsel fra det lokale erhvervsliv.

- Det kan være håndværkerfirmaet, der skal løse en større opgave i forbindelse med projektet, som pludselig skal bruge en håndfuld biler. Det er dem, vi forhåbentlig kommer til at levere til, siger Ronni Figgé Poulsen og tilføjer:

- Der vil formentlig, især når tunnelelementfabrikken står færdig om et par år, opstå en hel de ad hoc-opgaver, som det lokale erhvervsliv - og dermed også os - skal kunne rykke hurtigt på, siger han.

For netop at få de ordrer er Frimann Biler A/S også aktiv i de to Femern-netværk Femern Belt Development og FB Suppliers.

- Det kan være køb, det kan være leasing, og det kan også være leje af bil alt efter behov, fortæller Ronni Figgé Poulsen, der i høj grad ser frem til de kommende års store infrastrukturprojekt.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: LINDA SOMMER

Børn skal have en tryg… 26. januar 2021 kl. 20.14

AF: PER HØYEM

Et meget frisk pust 26. januar 2021 kl. 10.18

AF: J. HANSEN

Teknisk udvalg straffer… 25. januar 2021 kl. 10.46

AF: JOHN WENNERWALD

Et frisk pust 24. januar 2021 kl. 22.49

AF: RANDI HANSEN

afhentning af affald 23. januar 2021 kl. 22.58

AF: LINDA SOMMER

Varme i en kold tid 17. januar 2021 kl. 20.42

Annonce