Mindre nonfood-afdeling og større fokus på økologi og andre mærkesager.
Der er meget mere på spil end blot et længere navn og et nyt logo på facaden, når Kvickly i Krøyers Gård i Nakskov skifter navn til SuperBrugsen.
- Kunderne vil opleve en helt ny butik, hvor fødevarerne får mere plads og opmærksomhed, forklarer SuperBrugsens kædedirektør Jesper Andersen.
Det vil medføre, at slagter- og delikatesseafdelingen skal ombygges og udbygges. Det samme gælder afdelingen for frugt og grønt, som udstyres med køleanlæg. Også bagerafdelingen vil fremstå anderledes, når SuperBrugsen slår dørene op for kunderne sidst på året.
SuperBrugsen er i højere grad et supermarked end et varehus, som Kvickly er. Derfor krævet en SuperBrugsen ikke så meget plads, som en Kvickly gør.
- Faktisk er Kvicklys lokaler i Nakskov for små til at rumme en Kvickly med de store nonfood-afdelinger, som kæden i dag opererer med, siger Allan Kristoffersen, kædedirektør i Kvickly.
Varehuset i Nakskov er et ud af i alt seks Kvickly?er rundt om i Danmark, som skal ombygges til SuperBrugser. Til det formål har Coop, som ejer begge kæder, øremærket et tocifret millionbeløb.
Når SuperBrugsen åbner, kan kunderne se frem til masser af økologiske varer på hylderne, ligesom udvalget af færdigretter - eller måltidsløsninger, som det hedder på ?supermarkedsk? - udvides markant.
Til gengæld lukkes der ned for flere nonfood-afdelinger, eksempelvis afdelingerne med tøj og sko, cykler og ting til boligen.
- De færre afdelinger betyder, at der er brug for færre medarbejdere, siger Jesper Andersen.