cookie-og-privatlivspolitik
Bestyrelsen for Visit Lolland-Falster.
Bestyrelsen for Visit Lolland-Falster.
Foto: Privat

Nordfalsters avis

Ny turismestrategi på LF

Bestyrelsen for Visit Lolland-Falster har vedtaget en ny turismestrategi frem til 2022, som skal øge udnyttelsen af landsdelens turistpotentiale.




15. juli 2019 kl. 12:00 Af Henning Kørvel

Annonce

Øget synlighed, flere overnatninger og samarbejde på tværs af aktørerne skal sikre, at de senere års vækst i turisterhvervet på Lolland-Falster øges fremadrettet.

Det er målsætningen for Visit Lolland-Falsters nye turismestrategi, som bestyrelsen netop har vedtaget, og som skal være med til at udnytte landsdelens potentiale som turismedestination yderligere.


Fokus på vækstpotentialet

- Jeg er glad for, at bestyrelsen har vedtaget den nye strategi, som blandt andet indeholder en proces for inddragelse af aktører og har fokus på vækstpotentialet og arbejdspladser, siger bestyrelsesformand Susanne von Rosen.

Omsætningen i Lolland-Falsters turisterhverv steg med fem procent fra 2016 til 2017, mens overnatninger gik frem med syv procent.

Desuden er antallet af årsværk øget fra 2.800 i 2016 til 3.200 i 2017, svarende til en fremgang på 15 procent.

Målet i den nye turismestrategi er at øge antallet af overnatninger fra 1,8 millioner i 2018 til 2,2 millioner i 2022. De 400.000 ekstra overnatninger skal skabes i kraft af øget synlighed og et stærkt tværgående samarbejde mellem aktørerne.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Annonce i kategorien "Nordfalsters Avis":
Annonce