Bestyrelsen for Visit Lolland-Falster har vedtaget en ny turismestrategi frem til 2022, som skal øge udnyttelsen af landsdelens turistpotentiale.
Øget synlighed, flere overnatninger og samarbejde på tværs af aktørerne skal sikre, at de senere års vækst i turisterhvervet på Lolland-Falster øges fremadrettet.
Det er målsætningen for Visit Lolland-Falsters nye turismestrategi, som bestyrelsen netop har vedtaget, og som skal være med til at udnytte landsdelens potentiale som turismedestination yderligere.
Fokus på vækstpotentialet
- Jeg er glad for, at bestyrelsen har vedtaget den nye strategi, som blandt andet indeholder en proces for inddragelse af aktører og har fokus på vækstpotentialet og arbejdspladser, siger bestyrelsesformand Susanne von Rosen.
Omsætningen i Lolland-Falsters turisterhverv steg med fem procent fra 2016 til 2017, mens overnatninger gik frem med syv procent.
Desuden er antallet af årsværk øget fra 2.800 i 2016 til 3.200 i 2017, svarende til en fremgang på 15 procent.
Målet i den nye turismestrategi er at øge antallet af overnatninger fra 1,8 millioner i 2018 til 2,2 millioner i 2022. De 400.000 ekstra overnatninger skal skabes i kraft af øget synlighed og et stærkt tværgående samarbejde mellem aktørerne.