Banedanmark udnytter tiden, mens banestrækningen er lukket mellem Nykøbing og Rødby Færge.
FLÅRUP I forbindelse med den midlertidige lukning af jernbanesporene mellem Nykøbing og Rødby Færge, får Banedanmark lavet omisolering og membranarbejder på en række jernbanebroer, der blev udvidet i 2018.
Sporene blev lukket fredag og vil være det måneden ud.
Under lukningen skal der først og fremmest gennemføres drænarbejde på Nykøbing F. Station.
Men samtidig udnyttes sporspærringen også til at færdiggøre arbejder på blandt andet jernbanebroen på Flårupvej.
Den blev ligesom broerne over Åmarksvej og Viadukten gjort bredere i 2018, som forberedelse for det planlagte nye ekstra spor på strækningen Nykøbing F - Rødby: Dobbeltsporene er en del af udbygningen til den kommende Femern Bælt-forbindelse.
Da broerne blev udvidet, var det ifølge Banedanmark ikke muligt at etablere membranen på den nye brodel og under det eksisterende spor. Det er der nu, hvor der ikke kommer nogen tog.
Desuden benyttes sporspærringen til at færdiggøre en banedæmning ved broen over et vandløb lige øst for Møllevej på det østlige Lolland.
Indtil 31. juli kører der togbusser mellem Nykøbing og Rødby Færge.
Den nuværende sporspærring er den sidste planlagte i år. Næste år spærres igen fra 8. maj.