Regionen skal være en rekreativ baghave for storbyboerne, lyder forslaget.
En ny fælles turistkampagne mellem Østdansk Turisme, kommunerne i Region Sjælland og Ostsee Holstein Tourismus skal lokke flere turister til Lolland-Falster og resten af Region Sjælland.
Kampagnen har fået titlen Recharge og vil markedsføre regionen som den rekreative baghave for travle storbyboere fra eksempelvis København, Hamborg og Berlin.
Og Recharge behøver ikke kun betyde at man lader batterierne op ved at lægge sig på ryggen og nyde solen.
- Noget af det, vi vil saste på, er madoplevelser. Vi har mange gourmetoplevelser - vi har både restauranter, som er fine, og vi har steder, hvor mange dyrker gode råvarer. Vi kan også se, at der er en tendens til, at man vil fokusere mere på at gøre sit helbred bedre, når man har ferie, så sundhed er også noget af det, vi vil satse på, siger Gudrun Pedersen fra Østdansk Turisme.
Kampagnen er så småt i gang og vil blive intensiveret i løbet af efteråret og næste sommer.