Prisstigninger sender kunderne væk fra Topdanmark, der samtidig overrasker negativt med en nedjustering. Investorerne giver aktien hug.
Forsikringskoncernen Topdanmark har skruet priserne op, og det får kunderne til at forsvinde fra selskabet.
Det fremgår af Topdanmarks halvårsregnskab, hvor der også er smidt en overraskende nedjustering til årets bundlinje på banen.
- Prisforhøjelsen har medført en lidt større kundeafgang end forventet blandt erhvervsvirksomheder, mens kundeafgangen på privatområdet har været mere begrænset, skriver Topdanmark.
Forsikringsselskabet Topdanmark er nu klar med en række initiativer, der skal styrke forsikringsselskabets vækst, fremgår det af koncernens virksomhedsblad Focus.
- Derfor sætter vi aktiviteter i gang, der skaber endnu højere kundeloyalitet, og vi opnormerer salgsstyrken til niveauet før finanskrisen, siger topchef Christian Sagild.
Forventningerne til årets resultat efter skat bliver sænket fra tidligere 950-1050 millioner kroner til 800-900 millioner kroner.
- Nedjusteringen skyldes et lavere investeringsafkast, skriver Topdanmark i regnskabet.
Efter årets første seks måneder lander Topdanmark et plus på 362 millioner kroner.
Investorerne tager ikke godt imod nedjusteringen og sender Topdanmark-aktien ned med fem procent.
/ritzau/