Annonce
Indland

Tuborg: Roskilde er en legeplads for nye projekter

Roskilde Festival er en unik mulighed for virksomheder til at teste produkter og arbejde med nye projekter, mener Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg. Foto: /ritzau/Lange Per

Folk vil have hele paletten og ikke nøjes med musik på Roskilde Festival, siger professor i oplevelsesøkonomi.

Med sine 130.000 deltagere udgør Roskilde Festival Danmarks fjerdestørste "by", i det tidsrum den finder sted.

Det er en unik målgruppe og legeplads for virksomheder, der kan teste produkter og arbejde med nye ting, fortæller Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg.

- Roskilde Festival er en slags eksperimentarium, hvor vi som virksomhed kan teste vores projekter og idéer, siger han.

I samarbejde med festivalen har Tuborg i år skabt et oplevelsesrum, hvor kunst, musik og stærke holdninger er i fokus.

Et 1200 kvadratmeter område, der er opstillet til lejligheden, danner rum for den kluborienterede festivaloplevelse, som parterne forsøger at skabe under navnet "KlubRå".

- Det er meget mere end blot musik. Det er en ny type festivaloplevelse for sanserne, der også integrerer kunst, lyd og performance, siger Giacomello.

Bevæger man sig gennem KlubRå, vil man opleve noget nyt i hver af de rum, man træder igennem. Hertil vil forskellige kunstnere og musikere optræde.

Generelt har festivalen udviklet sig til at være andet end blot en musikfestival, fortæller Jon Sundbo, professor i erhvervs- og oplevelsesøkonomi fra Roskilde Universitet.

- Folk vil gerne have meget andet end musik. Folk vil have hele paletten. Det har været sådan på Roskilde længe.

- Men der er kommet endnu flere aktiviteter til, og virksomheder bruger det som et laboratorium til at prøve ting af og brande sig selv, siger han.

Det udsagn kan Peter Giacomello sagtens tilslutte sig. For nogle år siden etablerede virksomheden deres økologiske Tuborg Rå-øl på Northside i Aarhus og på Roskilde Festival.

- Tuborg Rå udviklede sig til at blive Danmarks mest succesfulde økologiske øl. Det var et meget, meget vellykket eksperiment, siger han.

  • Nas, Orange Scene, Roskilde Festival 2017
    Roskilde Festival er en unik mulighed for virksomheder til at teste produkter og arbejde med nye projekter, mener Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg. Foto: /ritzau/Lange Per
Annonce
112

Bedste ven til 33-årig tiltalt kendte 13-årig pige, der blev bortført

Indland

Hidtil usete gps-forstyrrelser blev registreret på Bornholm i maj

Annonce
Annonce
Lokal nyt

Verdensstjerne kommer til Lolland

112

Fandt benzindunk: Natlig brand er formentlig påsat

Lokal nyt

Undrer sig: Beslutning truffet på dårligt belyst grundlag

Sport

Øv! Lokalt OL-håb misser EM-guld

Vejret

Åh nej: Masser af regn på vej - frygter skybrud på Sydhavsøerne

Lolland-Falster

Økonomisk håndsrækning: Millioner på vej til Lolland og Guldborgsund

Sport

Vil spolere oprykningsfesten i Esbjerg

Lolland

Har vakt opsigt mange steder: Nu advarer de mod at lukke det

Lolland

Stor cykelfest i byen: Lukker flere veje lørdag

Sport

Tyskland med storsejr i EM-åbning

Indland

Tiltalt for Meng-drab skrev brutale noveller om bortførsler

Nykøbing

Påvirket mand kørte cyklist ned: Politiet søger vidner

112

Brand i ovn hev brandmændene ud af sengen

EM-feber

Fodboldfeberen raser: Her kan du se Danmarks EM-kampe gratis

Lokal nyt

Langt fremme på landsplan: Så ofte flyver lægehelikopteren til Sydhavsøerne

Guldborgsund

"Han var nødt til at tage hjem fra arbejde, fordi han blev så rørt"

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Nu begynder det: Stort vejarbejde påvirker trafik og busrute i månedsvis

Politik

Bøllebank til de andre borgmestre! Sikrede sig Folkemøde-hattrick

Vejret

Våd weekend på vej - lørdag kan give store mængder regn

Sport

Sådan starter de lokale talenter ved cykelløb i Nakskov og Nysted

Guldborgsund

Bedste start i 20 år: Peger på flere årsager til succes

Sport

Cykelfest i weekenden - Stor DM-generalprøve i Nakskov og Nysted

Sport

Emma fra Lolland ror sig direkte i finalen ved EM