Annonce
Indland

Tuborg: Roskilde er en legeplads for nye projekter

Roskilde Festival er en unik mulighed for virksomheder til at teste produkter og arbejde med nye projekter, mener Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg. Foto: /ritzau/Lange Per

Folk vil have hele paletten og ikke nøjes med musik på Roskilde Festival, siger professor i oplevelsesøkonomi.

Med sine 130.000 deltagere udgør Roskilde Festival Danmarks fjerdestørste "by", i det tidsrum den finder sted.

Det er en unik målgruppe og legeplads for virksomheder, der kan teste produkter og arbejde med nye ting, fortæller Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg.

- Roskilde Festival er en slags eksperimentarium, hvor vi som virksomhed kan teste vores projekter og idéer, siger han.

I samarbejde med festivalen har Tuborg i år skabt et oplevelsesrum, hvor kunst, musik og stærke holdninger er i fokus.

Et 1200 kvadratmeter område, der er opstillet til lejligheden, danner rum for den kluborienterede festivaloplevelse, som parterne forsøger at skabe under navnet "KlubRå".

- Det er meget mere end blot musik. Det er en ny type festivaloplevelse for sanserne, der også integrerer kunst, lyd og performance, siger Giacomello.

Bevæger man sig gennem KlubRå, vil man opleve noget nyt i hver af de rum, man træder igennem. Hertil vil forskellige kunstnere og musikere optræde.

Generelt har festivalen udviklet sig til at være andet end blot en musikfestival, fortæller Jon Sundbo, professor i erhvervs- og oplevelsesøkonomi fra Roskilde Universitet.

- Folk vil gerne have meget andet end musik. Folk vil have hele paletten. Det har været sådan på Roskilde længe.

- Men der er kommet endnu flere aktiviteter til, og virksomheder bruger det som et laboratorium til at prøve ting af og brande sig selv, siger han.

Det udsagn kan Peter Giacomello sagtens tilslutte sig. For nogle år siden etablerede virksomheden deres økologiske Tuborg Rå-øl på Northside i Aarhus og på Roskilde Festival.

- Tuborg Rå udviklede sig til at blive Danmarks mest succesfulde økologiske øl. Det var et meget, meget vellykket eksperiment, siger han.

  • Nas, Orange Scene, Roskilde Festival 2017
    Roskilde Festival er en unik mulighed for virksomheder til at teste produkter og arbejde med nye projekter, mener Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg. Foto: /ritzau/Lange Per
Annonce
112

Voldtægtsanklaget rumænsk mand har ingen forklaring på DNA-spor

Indland

Sommervarmen er på vej: Så varmt bliver det

Annonce
Annonce
Lokal nyt

Simon fik varmen i toget - nu skylder han DSB 400.000 kroner

Erhverv

Medie: Calle-firmaer har snydt for flere millioner

Guldborgsund

Begejstrede anmeldere: Masser af stjerner til revyen

112

Voldtægtsanklaget rumænsk mand har ingen forklaring på DNA-spor

112

18-årig gik amok: Trampede på hund

Sport

TSØ-spiller er tvunget til karrierestop

112

Kørt på sygehuset efter trafikuheld

Guldborgsund

Blev fundet ved børnehave: Vild bæver er nu tilbage på Sydhavsøerne

112

Bøderegn: Næsten hver anden kørte for stærkt

112

Medie: Illegale håndværkere skyld i Novo-brand

Femern

Kæmpe tunnelelement indviet af kongen: Se dronevideo

Royalt besøg

Se video: Her kommer kongen til Lolland

Politik

Lokal S-formand stemte på andet parti: - Jeg er i politisk identitetskrise

Indland

Sommervarmen er på vej: Så varmt bliver det

Vejret

Det seneste år er det vådeste i dansk vejrhistorie

Annonce
Annonce
Sundhed

Ingen andre gør det: Nu kan din idé ændre sygehusene

Liveblog

Iført hjelm og vest indviede kongen tunnelelement

Guldborgsund

En af de helt tunge attraktioner kommer til Gedser

Rødby

Mest omfattende ændring i 60 år: Slut med lange køer

Lolland

Heidi slår dørene op til ny butik

112

Alvorligt færdselsuheld spærrede landevej

Sport

Sådan! Lollandsk OL-håb vinder EM-guld