Studerende opfordrer turistvirksomheder på Marielyst til mere digital vågenhed
Nutidens turister er digitale. Langt de fleste booker deres rejse på nettet, og det er også her, de søger inspiration og får anbefalinger fra venner og familie.
Når de ankommer til destinationen, forventer de at kunne planlægge dagens aktiviteter via deres mobil.
Ifølge VisitDenmark og Business LF er det præmisserne, når det handler om at tiltrække internationale turister og få skabt vækst og job.
Det ved turistvirksomheder på Marielyst godt, men det kan i en travl hverdag være svært for dem at nå at markedsføre og promovere sig digitalt.
Der er dog ingen vej uden om, understreger 27 internationale studerende på Leisure Management-uddannelsen på University College Sjælland i Nykøbing, som netop har afsluttet to ugers feltarbejde på Marielyst.
Deres anbefalinger til turistvirksomhederne er blandt andet en langt højere grad af digital vågenhed.
Læs mere på side 14-15 i lørdagens Folketidende
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed