New York Times tjener penge i en hård branche. Omsætningen vokser seks procent, og overskuddet er større.
Den amerikanske avis New York Times melder om et voksende overskud i tredje kvartal.
Det er en stigning i antallet af digitale abonnenter, som skaber det større overskud.
Avishuset meddeler, at antallet af digitale abonnenter i tredje kvartal nåede op på 2,49 millioner.
Det er en stigning på 154.000 i forhold til de tre foregående måneder, og det er en stigning på 59 procent på et år.
Det opvejer delvist faldet i antallet af købere til den traditionelle trykte avis. Ifølge bladhuset er indtægterne fra annoncer i den trykte avis faldet med 20 procent på et år, mens de digitale annoncer er steget med 11 procent.
Det betyder, at de digitale annoncer nu udgør 43 procent af alle annonceindtægter.
Det fremgår af regnskabet, at nettooverskuddet er vokset til 32,3 millioner dollar mod 406.000 dollar for et år siden.
Men i det tal er inkluderet salget af et trykkeri, som indbragte 30 millioner dollar.
Omsætningen steg med seks procent til 385,6 millioner dollar.
The New York Times skriver, at det venter en fortsat god udvikling i årets fjerde kvartal.