Annonce
Ugeavisen Lolland

Topkarakter til super autoservice

Holdet bag successen er - fra venstre Tommy Hansen, Ole Jensen, Christian Roed, Marc Elholm og Peter Salewski. Foto: Daniel Brøns

100.000 kunder har anmeldt deres værksteder gennem tjenesten Autobutler - og Maribo Bilcenter blev nummer 9 på landsplan i tilfredshed.

Når man stikker hovedet ind i Maribo Bilcenter kan man måske allerede mærke lidt af hemmeligheden bag en succes: Her er lyst og venligt, og bag skranken sidder værkstedets ejer Tommy Hansen, der lyser op i et smil, da han tager imod i velkomstområdet, der er indrettet hyggeligt med sofaer til de ventende.

Han lægger ikke skjul på, at han er stolt over, at værkstedet er et af Danmarks bedste, når det kommer til kundetilfredsheden, og han tænker, at det især skyldes en god kommunikation:

- Jeg har altid ment, at tre ikke skal lave det, som to bedre kan ordne, og derfor får kunden normalt direkte kontakt til mekanikeren, der får forklaret problemet direkte. Og når bilen er færdig, kan mekanikeren fortælle, hvad han har lavet og fremvise de dele, som han har skiftet, siger Tommy Hansen, der gerne sikrer, at kunden altid kender prisen på forhånd - og bliver ringet op, hvis prisen ændrer sig.

Men har han aldrig haft utilfredse kunder? Han grubler lidt over spørgsmålet og spørger henkastet sin kollega Ole, der står bag skranken, og det lykkes at komme i tanker om en enkelt besværlig kunde.

- Vi havde nogle år tilbage en kunde, der syntes, at hans motor blev ved med at have nogle underlige vibrationer. Den slags klager er svære at håndtere, så den var ude på mærkeværkestedet, og de kunne heller ikke se, at der var noget galt, husker Tommy Hansen, der fortæller, at sagen blev løst.

- Vi oplever også ind imellem, at en fejl på bilen opstår efter at vi har repareret på den. Som regel har det ikke noget med reparationen at gøre, men så snakker vi om det og får det fikset, siger han.

For Tommy Hansen er det af stor betydning at få en god karakter på Autobutler, fordi mange kunder ikke kun ser på prisen - men også kigger på tilfredshedsvurderingen, når de skal vælge værksted gennem tjenesten, der lever af at tage provision for at henviser kunder til de tilknyttede værksteder.

Undersøgelsen omfatter kun værksteder, der bruger Autobutler, men værkstedet får også topkarakter på både Google, Facebook og Trustpilot, så alt tyder på, at der er god grund til at smile over topplaceringen - både for værkstedet selv - og for de kunder, der kommer forbi og får løst deres problemer med bilen i det daglige.

  • Holdet bag successen er - fra venstre Tommy Hansen, Ole Jensen, Christian Roed, Marc Elholm og Peter Salewski. Foto: Daniel Brøns
Annonce
Annonce
Annonce
Guldborgsund

Mark O. Madsen overrasker: Går ind i politik

Lolland

Milliondyrt vartegn: Nu er vinderne fundet

Dølle

Unge Dølle-veteraner: Der er nok mange, der pjækker fredag

Indland

Messerschmidt måtte aflyse 1. maj-møde på grund af sikkerhed

Dølle

Kondomer, bolcher og slikkepinde i lange baner

112

Uvenner ude på marken: Fik slag i hovedet

Dølle

Så er vi i gang: Gobs fyrede op under festen i Markedsteltet

112

Hurtigt personale fik slukket brand

Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Indland

86.000 danskere er afhængige

Lolland

50.000 træer og buske plantes: Ny skov indvies

Guldborgsund

Helt vildt: Lokal forestilling nomineret til landets største teaterpris

Dølle

Harske Hubbi går efter Dølle-rekord

112

Snuppet med stor mængde narko: Skjult i hemmelige rum i bilen

Sport

NFH-semifinalemodstander fundet

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Chok, chok, chok fra Vestlolland

Politik

Dansk minister afbryder 1. maj-tale

Indland

Ung kvinde løsladt i mørklagt terrorsag

Guldborgsund

Kampfly spottet over Falster: Her er forklaringen

Maribo

Var selv med til at lukke dem: Nu var han med til åbningen af en ny

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Guldborgsund

Fagforeninger på 1. maj: Vi drukner i vores egen succes