Større annonce- og oplysningskampagne og samarbejde mellem Guldborgsundcentret og Vores Nykøbing har haft god effekt under corona-pandemien. Og de gode samarbejde skal fortsætte blandt andet med ny hjemmeside.
NYKØBING I marts blev hele detailhandelen i Danmark urolig, som følge af nedlukningen på grund af corona-pandemien.
Mange butikker frygtede med god grund for deres fremtid.
Guldborgsundcentret og FTGruppen gik i samspil og fik idéen om at gennemføre en større annoncekampagne med tilhørende radiospots. Bestræbelsen var at bakke op om butikkerne i Guldborgsundcentret og orientere de mange handlende om centrets mange fordele med god afstand til hinanden.
- FTGruppen var en dygtig og utrolig dynamisk partner, som fik sat kampagnen på skinner og kort tid efter bakkede Vores Nykøbing også op med en supplerende annoncekampagne, hvilket samlet har understreget, at Nykøbing er en stærk handelsby, lyder det fra direktør Flemming Holberg Fenger fra Guldborgsundcentret.
Spredte budskabet
For Guldborgsundcentret var målet at oplyse om butikkerne var åbne, der var god plads i butikkerne, ligesom der var foretaget de fornødne foranstaltninger, så alle kunder kunne handle her trygt.
Annoncer og radiospot spredte budskabet om 850 gratis p-pladser, lange åbningstider og åben søndag, at butikkerne er meget store og derfor har det bedste vareudvalg og altid til konkurrencedygtige priser. Guldborgsundcentret er et besøg værd og her vil kunderne ikke køre forgæves.
- Det faldt i tråd med de planer, som mange danskere i corona-tiden barslede med - nemlig at bruge tiden til enten at bygge, indrette eller renovere henholdsvis hus eller fritidshus. Det blev også tiden til at bringe glæde ind og forkæle familien med at købe nyt til fritiden, hvad enten det var et nyt kæledyr, elektronik eller ting til leg og sport. Det viste sig at være en rigtig god idé og budskabet blev godt modtaget af kunderne, butikkerne blev flittigt besøgt, fortæller Flemming Holberg Fenger.
Nyt logo og ny hjemmeside
Disse positive oplevelser har medført, at Guldborgsundcentret har fået nyt logo og hjemmeside, som nu præsenteres i al sin enkelhed.
Som den er nu, kan man klikke på den enkelte butiks logo og gå direkte til butikkens hjemmeside.
Man kan også klikke sig direkte på Vores Nykøbings hjemmeside og søge information om butikker og spisesteder.
Fanen "Det sker i Guldborgsundcentret" vil efter sommerferien i samspil med butikkerne blive spækket med deres særlige tilbud, events eller lagerudsalgstemaer og andre spændende aktiviteter for området.
Har man gode idéer, eller noget positivt man vil fortælle om, der finder sin plads under fanen "Det sker i Guldborgsundcentret", er man velkommen til at sende sit forslag til info@guldborgsundcentret.dk senest 1. august 2020 - skriv i emnefeltet: "Det sker i Guldborgsundcentret".
Der er udloddes tre gavekort på hver 500 kroner til en valgfri butik i Guldborgsundcentret.
Vinderne vil blive offentliggjort under fanen "Det sker i Guldborgsundcentret" 1. september 2020.