Trafikplan 2009 - 2014.
I den udarbejdede rapport fra Rambøll tilkendegiver også mangel på p pladser i centrum, dæknings graden ligger over 90 %, der tillægges flere muligheder
for at fordele pladserne bedre over døgnet og man vil også ændre de besøgendes vaner med at kører i bil, så cyklen skal bliver det foretrukne.
Vi kommer til at se i øjnene at Nykøbing er en turistby med tilhørende stort opland, hvor alle kommer i bil for at handle, turisten vil altid trække til nærmeste større by, for at se seværdigheder eller bare for at "ose" lidt rundt i handles centrum, de fastboende foretager en direkte handel; men i begge tilfælde er det med bil og hvis der gøres storhandel parkeres der ikke i byens yderkant, det ser vi også på Føtex parkeringsplads.
Selv om det er dejligt at cykle, er der ingen andre en den alle mor der gør indkøb på cykler med 2 eller 3 bæreposer.
Det er synd at detailhandlen lider under dårlig byplanlægning, som Nykøbing har lidt under de sidste mange år, her tænker jeg helt tilbage fra 85-87 til dd.
For at fremtids sikre ordentlig parkerings forhold, bør Del område 3, Bymidten, indeværende parkerings område gøres offentlig, enten ved frivillig aftale eller ved ekspropriation, åbning til gennemkørsel mellem parkeringsplads bag Gl. Kvickly og P plads ved Dronningensgade, bag Gl. rådhus.
Åbning af Dronningensgade mod torvet, herved ledes trafik op til bymidten og væk af Vestensborggade.
Der skiltes med parkering og Centrum på omfartsvejene, derved orienteres der om hvor centrum befinder sig og en mulig parkeringsplads, hvis turisten kommer til byen i dag, finder han aldrig centerparkering eller Centrum, det bør være en måde hvor byen siger "velkommen kom ind og se nærmere".
Der lægges op til at de erhvervsdrivende skal parkerer i ydreområderne, for at gør mere plads til den handlende; men når cementen nedlægges, her er der tale om betydelig antal p-pladser, der til tider er godt belagt, er der kun havnen tilbage. Havnen er en arbejdsplads derfor kan der ikke males opmærknings båse og der kan til tider være helt belagt med udskibning, den kan derfor kun benyttes som nødløsning.
Nedlægning af broen over Tingsted å på Nørre Boulevard, øger trafikken på Vestensborg Alle, hvor skolebørn til Nørreskole har sin færden, det er ikke lige det der er brug for, samtidig spærres Vestensborg Alle ude ved Handelsskolen, det giver en voldsom trafik om morgenen og aften hvor mange unge mennesker kører selv eller bliver kørt.
Erling M.Kvistberg
Jernbanevej 10
4872 Idestrup
Debat
Nykøbing Trafikplan 2009 - 2014
Annonce
Seneste nyt
-
René Christensen i cykel-uheld på Folkemødet
-
Hund fik antændt komfur: Brand i lejlighed i Nykøbing
-
Sådan starter de lokale talenter ved cykelløb i Nakskov og Nysted
-
En streg i regningen: Lang næse til Langø
-
Alarmselskaber opkrævede ulovlige gebyrer
-
Cykelfest i weekenden - Stor DM-generalprøve i Nakskov og Nysted
-
"Fællesskabsmakker" blev gennempryglet i fængslet
-
Fløjet til Rigshospitalet efter knivstik: Nu er hun fængslet i opsigtsvækkende sag
-
Afsløret ved færgen: Bæltetaske førte til opsigtsvækkende fund
Annonce