Det er til stor undring, at når man har købt en ejendom, så får man ikke automatisk tømt skrald, nej for skraldemændene har jo haft set i skraldekassen mens huset ikke var solgt, og dengang var der ikke affald, man betaler dog stadigvæk til Refa for at få tømt.
Vi købte ejendommen den 01 januar 2012, og har stadigvæk ikke fået tømt skrald, vi har haft lidt dåser mm i skraldekassen i 6 måneder, og pænt betalt for tømning, dog uden dette er sket.
Vi har derfor ringet til Refa, som startede med at fortælle os at skraldemændene så i kassen hver uge, og vi havde ikke noget affald, vi har dog i lang tid taget et foto af vores skrald sammen med dagens avis, for at kunne dokumenterer at vi havde affald i kassen, og at det ikke blev tømt, vi forsøgte også at klage til de ansvarlige i Lolland komune, efter at være stillet om 6 gange, lykkes det at komme til at tale med en som var ansvarlig for området, vældig flink mand, men vi skal åbenbart stadigvæk betale for en opgave vi ikke får løst, det skal siges at vi ikke bor på ejendommen, men at vi har vores firma der, og har ikke så meget husholdningsaffald, men lidt sodavandsdåser mm bliver det da til.
Nu er det sådan at man kunne sige, hvorfor køre du ikke bare på Refa`s genbrugsstation med dåserne, tja for det første åbner de til stor ulempe for erhvervslivet først kl. 12.00, og ikke nok med dette, så hvis vi køre derover som firma med vores trailer og bil, så koster det såmen også kr. 250,00 pr gang