Annonce
Erhverv

Booking.com: Vi forstår fuldt ud frustrationen

Danske udlejere har penge i klemme hos Booking.com, som erkender, at et lille antal betalinger er forsinket.

De forsinkede betalinger til danske kunder på Booking.com skyldes uforudsete tekniske problemer. Og platformen beklager den ulejlighed, det har været for de danske kunder.

Sådan lyder det i en udtalelse fra Booking.coms fungerende landechef Christina Jacobsen til erhvervsminister Morten Bødskov. Han har til flere medier erklæret sig forarget over selskabets opførsel.

Erhvervsorganisationen Dansk Erhverv har delt udtalelsen med Ritzau.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi beklager dybfølt forsinkelsen og den betydelige ulejlighed, det har udgjort for de berørte partnere, skriver Booking.com.

De seneste uger har der været en række historier fremme i medierne om danske udlejere, der har penge i klemme hos bookingportalen. Hertil har det lydt, at overnatningsstederne ikke har kunnet komme i kontakt med portalen omkring problemerne.

Til DR har Booking.com tidligere henvist til uventede tekniske problemer som årsag, og i udtalelsen uddyber landechefen, at der er tale om et teknisk arbejde med Booking.coms betalingssystemer, som skulle gennemføres i juli, men som har medført problemer.

- Vi har arbejdet hårdt for at gøre dette vigtige arbejde færdigt indenfor den korte tidsramme, vi fik stillet, skriver Christina Jacobsen i udtalelsen.

Hun uddyber, at Booking.com i juli genoptog udbetalingerne til "størstedelen" af sine kunder. Men for et "overordnet set lille antal" er udbetalingerne blevet forsinket som følge af uforudsete tekniske problemer.

Knap 200 overnatningssteder har henvendt sig til Dansk Erhverv om manglende betaling fra platformen.

- Desværre var Danmark et af de påvirkede markeder, skriver landechefen.

Landechefen oplyser, at alle kunder i juni fik besked om det forestående arbejde med betalingssystemerne, hvor det blandt andet blev forklaret, at det kunne komme til at påvirke betalingerne.

Landechefen kommenterer ikke på kundernes kritik af manglende kommunikation i månederne efter.

Brancheforeningen Horesta henvendte sig til Booking.com mandag med trussel om et sagsanlæg, hvis ikke pengene dukkede op senest i dag.

- Vi forstår fuldt ud frustrationen for de partnere, der stadig venter. Vi forventer, at alle udeståender betalinger for Danmark vil blive ordnet denne uge, skriver Christina Jacobsen.

Booking.com har til DR afvist at stille op til interview. Det har heller ikke været muligt for Ritzau at få et interview med selskabet.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Sport

NFH-nedsmeltning i Esbjerg - Blæst ud i Vesterhavet

Rødby

Troppede op i byen med stor kniv: Nægtede at følge politiet

Sport

Fattet cheftræner: - Der var slukket efter pausen

Indland

Advokat kræver knap 600.000 i erstatning til bortført pige

Nykøbing

God nyhed til NFH før finalen: Vi er helt oppe at ringe

Nykøbing

NFH fik ørerne i maskinen: Jeg er pisseirriteret

Guldborgsund

Stort potentiale: Vil gøre anonym gågade til et sprudlende torv

Udland

Bekymrende: Israel stopper amerikansk nyhedsbureaus billeder af Gaza

Indland

Efter stort skænderi: Nu vender flere kendte kanaler tilbage til dit tv

NFH i DM-finalen

Radiokommentator gik amok over NFH's finaleplads: Hør klippet her

Indland

Første skridt mod lavere moms? Skatteminister vil kigge på muligheden

NFH i DM-finalen

Spændt formand inden håndbold-braget: - Det vil være det største

112

128 taget i fartkontroller

Sport

Lokalt brydehåb er usikker på karrieren efter misset OL

Indland

Regioner: Der er behov for 1,1 milliarder til hospitalsudstyr

Annonce
Annonce
Sport

Ekspertens hårde dom: Der er nul procents chance

Sport

SLUT: Kæmpe-kø til NFH i første DM-finale

nfh i DM-finalen

Guldfest i Guldboxen: Biletterne rives væk

112

Kirkerup-sagen: Advokat kræver over en halv million i erstatning

Guldborgsund

Der kom 267 motorcykler: Uventet kæmpe-opbakning til konfirmation

Falster

Krølls kvaler fortsætter: Skal indlægges igen

Vejret

Varm uge skydes i gang med høj sol: Men regn truer