Antallet af aktive brugere stiger hos det sociale medie Twitter, der også tjener flere penge på annoncer.
Det sociale medie Twitter får flere aktive brugere, og samtidig hiver det amerikanske selskab flere penge hjem fra annoncer.
Det har sikret bedre finansielle resultater for selskabet i andet kvartal.
Omsætningen er i andet kvartal steget med 18 procent til 5,65 milliarder kroner. Langt hovedparten kommer fra annoncer, viser Twitters regnskab, der er offentliggjort fredag.
Twitter nævner særligt en god udvikling i USA, hvor det har haft stigende indtægter fra reklamer, og særligt videoreklamer vinder frem.
De højere indtægter har også sendt Twitters indtjening i vejret. Overskuddet før skat er øget med cirka en tredjedel til 590 millioner kroner.
Twitter oplyser ikke længere sit totale antal brugere. Det sociale medie har lagt fokus på brugere, der er mest aktive. Der vurderes at være flere penge at hente på den gruppe af brugere.
Antallet af brugere, som dagligt bruger Twitter, er i andet kvartal på 139 millioner. Det er 14 procent flere end samme periode for et år siden.
Administrerende direktør Jack Dorsey fortæller i en kommentar til regnskabet, at Twitter har haft fokus på at sikre sig mod snyd og spam på platformen.
Det har ifølge Twitter selv betydet, at antallet af indberetninger for spam er faldet med 18 procent i andet kvartal.
Twitter blev stiftet i 2006 og har i dag 4300 ansatte.
Selskabet blev børsnoteret i 2013 til en aktiekurs på 26 dollar, der siden er steget til omkring 40 dollar.
Twitter har en markedsværdi på knap 30 milliarder dollar - svarende til underkanten af 270 milliarder kroner.