Annonce
Erhverv

Kampagne skal igen trække turister til LF

Visit Lolland-Falster med destinationschef Brian Lindorf Hansen i spidsen, lancerer en kampagne, der skal få folk til at opdage eller genopdage Sydhavsøernes fortræffeligheder. Foto: Jan Knudsen

Visit Lolland-Falster relancerer kampagnen, der var med til at trække gæster til Sydhavsøerne i 2020.

I kølvandet på genåbningsplaner og forårsfornemmelser er danskerne for alvor begyndt at planlægge deres ferie for 2021.

Og for langt de fleste er blikket rettet mod Danmark.

Visit Lolland-Falster relancerer derfor kampagnen, der var med til at trække gæster til Sydhavsøerne i 2020, og destinationschef Brian Lindorf Hansen håber endnu engang på lokal opbakning.

Kampen om at tiltrække de corona-trætte gæster er intensiveret, og igen i år lancerer Visit Lolland-Falster en kampagne, der skal få folk til at opdage eller genopdage Sydhavsøernes fortræffeligheder.

- Generelt elsker danskerne at holde ferie i Danmark, men vi skal have folk til at sætte ring om Lolland-Falster både i højsæsonen og skuldersæsonerne. På trods af corona-situationen slog både juli, august og september måned rekord i 2020, og den udvikling skal vi fastholde i 2021. Her spiller kampagnen en central rolle, fortæller Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen fremhæver Lolland-Falsters unikke natur og attraktioner kombineret med en god portion humor. Du krydser måske ikke ækvator, men det er TÆT PÅ, er et af kampagnens budskaber.

- På nuværende tidspunkt er det nok de færreste, der vil vælge Lolland-Falster frem for Fiji, men vi mener oprigtig talt, at landsdelen kan matche gæsternes feriedrømme. Her kan være stille som i Stillehavet, eller vildt som i middelalderen. Vi er bogstavelig talt Danmarks sydligste ø-rige, og så er vi tæt på. Som tingene er nu, kan danskerne ikke rejse til eksotiske rejsemål, og så er Lolland-Falster det naturlige alternativ. Det skal vi udnytte, slår Brian Lindorf Hansen fast.

TÆT PÅ-budskaberne, der skal lokke danskerne til Lolland-Falster i 2021. Foto: Visit Lolland-Falster

1,5 millioner danskere

Kampagnen bygger videre på Visit Lolland-Falsters kampagne fra 2020.

Her blev hver fjerde dansker eksponeret for fortællingen om Sydhavsøernes fortræffeligheder og placering som tæt-på i forhold til udenlandske destinationer.

- Mere end 1,5 millioner danskere blev eksponeret for kampagnen i 2020. Den succes var høj grad betinget af en kæmpe opbakning fra lokalsamfundet. Der er ingen tvivl om, at meget afhænger af 2021-sæsonen, så jeg vil gerne opfordre borgere til at dele kampagnen, så vi når så langt ud som muligt. Vi gjorde det i 2020, og vi kan gøre det igen, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnefilmen kan ses på Visit Lolland-Falsters facebookside.

  • Visit Lolland-Falster med destinationschef Brian Lindorf Hansen i spidsen, lancerer en kampagne, der skal få folk til at opdage eller genopdage Sydhavsøernes fortræffeligheder. Foto: Jan Knudsen
  • TÆT PÅ-budskaberne, der skal lokke danskerne til Lolland-Falster i 2021. Foto: Visit Lolland-Falster
Annonce
Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Erhverv

- De er lige så farlige, som lastbilerne er i trafikken

Annonce
Annonce
Politik

Lollik bliver spidskandidat

Dølle

Politiet opfordrer før Dølle: - Lad være med det

Lolland

50.000 træer og buske plantes: Ny skov indvies

Sport

NFH-semifinalemodstander fundet

Dølle

Claus gjaldede: Er I liderlige? Og endte på landsdækkende tv

Guldborgsund

Helt vildt: Lokal forestilling nomineret til landets største teaterpris

Lolland

Ingen parterapeut: Minister afviser at løse byrådskrise

112

Snuppet med stor mængde narko: Skjult i hemmelige rum i bilen

Politik

Dansk minister afbryder 1. maj-tale

Indland

Ung kvinde løsladt i mørklagt terrorsag

Guldborgsund

Kampfly spottet over Falster: Her er forklaringen

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Sport

Chok dagen efter semifinaleplads: NFH skal have ny træner i 2025

Guldborgsund

Fagforeninger på 1. maj: Vi drukner i vores egen succes

Lolland

Utæt pakning stopper færge

Annonce
Annonce
Lokal nyt

Erkender skralde-brøler: Men borgerne hænger på regningen

Sport

Langt fra dansk rampelys har Mike fra Maribo høstet store trofæer

Indland

Derfor hyler sirenerne i dag

Indland

Brand i skib i Køge: Nu kan borgere færdes frit

Dølle

- Det er noget, der har rigtig, rigtig høj prioritet

Sport

Overrasket Kielstrup efter drama:  - For fanden da. Vi er i semifinalen

Lokal nyt

Melder tæt på udsolgt