Nykøbing Sygehus er blevet bedømt af dets patienter.
653 patienter, som var indlagt i 2013, har svaret på 23 spørgsmål om deres hospitalsophold. Det er mundet ud i en samlet vurdering på spørgsmålet: ”Hvad er dit samlede indtryk af din indlæggelse på afdelingen?”.
Det skriver Ugebrevet A4, som har lavet en analyse af tilfredsheden på alle landets sygehuse på baggrund af Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser.
31,5 procent havde et ’virkelig godt’ indtryk. 58,7 procent svarede, at de havde et ’godt’ indtryk. 7 procent havde fået et ’dårligt’ indtryk. 2,8 procent har fået et ’virkelig dårligt’ indtryk.
Det resultat levner plads til forbedringer ifølge vicedirektøren på Nykøbing Sygehus, Lisbeth Rasmussen.
- Det er et udtryk for, at vi ikke har haft fokus nok på det hernede, for vi ønsker selvfølgelig at få den samlede tilfredshed meget højere op, udtaler hun til Ugebrevet A4.
Bag tallene gemmer sig dog en god historie. Resultatet af opgørelsen er nemlig bedre end sidste gang undersøgelsen blev foretaget, hvor Nykøbing Sygehus satte ind med forandringer.
- Det har gjort, at vi allerede har forbedret os på nogle områder. Men vi arbejder fremadrettet på, at vi skal op blandt de bedste samlet set. Derfor har vi iværksat nogle indsatsområder for 2014 om blandt andet fejlhåndtering, at informere patienterne bedre, hvis der er ventetid i modtagelsen og inddragelse af patienter og pårørende i behandlingsforløbet, siger Lisbeth Rasmussen.