Brøndby kan ifølge ekspert få svært ved at finde en ny hovedsponsor på grund af uroen i klubbens ledelse.
Uroen i Brøndbys ledelse virker afskrækkende for en kommende hovedsponsor.
Det vurderer Simon Bastiansen, der er business manager ved sponsorbureauet Promovator.
Sponsorrådgiveren mener, at Brøndby fortsat er et attraktivt investeringsobjekt, når det gælder det sportslige og kommercielle.
- Til gengæld vil en kommende sponsor være meget kritisk over for den nuværende ledelse, det vil sige Per Bjerregaard. Og det er de færreste, der kan leve med at blive kædet sammen med de ting, der foregår derude, siger Simon Bastiansen til Ekstra Bladet.
På blot halvandet år er tre direktører stoppet, den seneste i denne uge, efter at tre medlemmer trak sig fra bestyrelsen på grund af uenighed med formand Per Bjerregaard.
- Det ville gøre jobbet med at finde en ny hovedsponsor noget nemmere, hvis der var ro på bagsmækken.
- Det er okay at slå en skævert i ny og næ, men en så lang stime af uheldige hændelser er dybt kritisabelt, mener Simon Bastiansen.
- Ridserne i lakken er blevet til dybe sprækker, og det bemærker de folk, som på forhånd var interesseret i et sponsorat selvfølgelig også, fastslår han.
Brøndby står uden hovedsponsor efter 2010, når Kasi Groups engagement i klubben ophører.
/ritzau/