NYKØBING: Guldborgsund er nu hjemsted for et sangkraftcenter på Kirkepladsen 1, der skal samle, styrke og udvikle brugen af sang, både på kommunens institutioner, i fællessang og på eliteniveau. Til det projekt skulle der selvfølgelig bruges et logo, og der blev udskrevet en konkurrence.
Den vandt Manna Nielsen, 24 år, og i sidste uge modtog hun præmien - nemlig et gavekort til Vores Nykøbing på 2.000 kroner. Formanden for bestyrelsen i Sangkraft Guldborgsund, og erhvervs- og citychef i Vores Nykøbing (en og samme) André Andersen overrakte checken.
- Jeg synes, det var en spændende udfordring, og går lidt med tanker om at arbejde mere med brandopbygning. Jeg er opvokset på Lolland, bor nu i Glostrup, men kommer jævnligt til landsdelen. Jeg ved ikke helt endnu, hvad pengene skal gå til. Jeg vil gerne finde mig en ting, jeg bliver rigtig glad for, fortæller Manna Nielsen.
- Det har været en lang proces at få skabt et logo til vores nye sangkraftcenter her i Guldborgsund. Der er blevet holdt bestyrelsesmøder om vores værdier. Erhvervsakademiet Zealand har budt ind med hjemmesideforslag og logoer til os, som blandt andet har hjulpet os til at finde vores (underlinje) "Lyden af fællesskab". Projektgruppe og bestyrelse har udtrykt deres mening om de indsendte logoer fra konkurrencen. Derefter blev de to mest populære valgt ud og sendt til to forskellige professionelle grafikere, som anbefalede os at vælge nodesolen, fortæller André Andersen, der fortæller, at følgende er blevet sagt om det nye logo:
"Musik, et Fællesskab man gerne vil være en del af, positiv energi, kraft, varme, glæde, æstetik, mangfoldighed, samarbejde, netværk, natur, bæredygtighed og så minder den om årshjulet og de cirkler vi synger i i daginstitutioner, børnekor og fællessang".