Tip os: Hvis du har taget billeder og/eller video af det voldsomme vejr, må du meget gerne sende dem til nyhedsdesk@folketidende.dk.
Opdateret 12.51 med nyt om Bogø-færgen.
Fredagens varslede stormvejr får allerede nu rederiet Scandlines til at aflyse en lang række afgange på overfarten mellem Gedser og Rostock.
Helt konkret drejer det sig om alle afgange fra og med i aften torsdag og frem til natten til lørdag, oplyser rederiet i en trafikmelding.
De aflyste afgange er følgende:
Fra Gedser:
Torsdag klokken 20:15 og 22:30.
Fredag klokken 01:45, 07:00, 09:00, 11:15, 13:30, 15:45, 18:00, 20:15 og 22:30
Lørdag klokken 03:00.
Fra Rostock:
Torsdag klokken 20:15 og 22:30
Fredag klokken 04:15, 06:00, 09:00, 11:15, 13:30, 15:45, 18:00, 20:15 og 22:30
Lørdag klokken 0:45
Den ordinære sejlplan på Gedser-Rostock forventes genoptaget fra Gedser lørdag klokken 07:00 og fra Rostock klokken 06:00.
Lolland Færgefart
Lolland Færgefart, der sejler op overfarterne til Femø, Fejø og Askø, oplyser, at man forventer normal sejlads, men der kan forekomme uregelmæssigheder senere på dagen. Der må også forventes uregelmæssigheder fredag, men her afventer man opdaterede prognoser, før man melder noget mere præcist ud, skriver rederiet i en sms.
Langelandslinjen
Langelandslinjen, der sejler mellem Tårs og Spodsbjerg skriver på deres hjemmeside, at der på grund af kraftig vind kan forventes aflysninger fra midt på eftermiddagen fredag, men uden at konkretisere det nærmere endnu.
Bogø-færgen
Færgen "M/F Ida", der sejler mellem Stubbekøbing og Bogø, har indstillet sejladsen i de næste tre dage på grund af den hårde blæst fra øst.
- Færgen sejler ikke torsdag, fredag og lørdag, oplyser Per Christiansen, der er formand for støtteforeningen Idas Venner.
Foreningen havde i lighed med tidligere år inviteret børn til piratfærge i hele efterårsferien.
Men denne aktivitet er naturligvis også blevet indstillet.
- Det er gået godt i de første tre dage. Men nu er de frivillige og Hr. Plys (som laver ballonvåben til børnene, red.) blevet sendt hjem, siger Per Christiansen.