Vi bruger cookies!

folketidende.dk anvender cookies til at give dig en god oplevelse, og til at huske dine indstillinger, gemme statistik og til at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Hvis du klikker på et link på www.folketidende.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere
Du kan til hver en tid, trække dit samtykke tilbage, ved at slette cookies i din browser. Det gøres under indstillinger i den givne browser.
mit folketidende klub folketidende cookie-og-privatlivspolitik
H.K.H. Kronprins Frederik, direktør i Landbrug & Fødevarer, Karen Hækkerup, udenrigsminister Anders Samuelsen og erhvervsminister Brian Mikkelsen ved torsdagens åbning af Food Nations Visitor Centre.
Foto: Anne-Sophie Bak Rosenvinge

Landbrugsnyt

Nyt center skal løfte eksporten af danske fødevarer

Et nyt Visitor Centre åbnede i dag i København. Det interaktive udstillingsvindue præsenterer det ypperste, Danmark kan byde på inden for forskning, viden og produktion af fødevarer for internationale virksomheder.




22. marts 2018 kl. 15:21 Af Denny Michael Jakobsen

Annonce

En interaktiv fortællingsvæg om den danske fødevareklynges historiske udvikling, et virtual reality-område og en digital præsentation af cases, der indbyder til samarbejde og vidensdeling mellem interessenter, virksomheder og organisationer på tværs af nationaliteter.

Det er blot nogle af de elementer, man kan opleve i fødevareklyngens Visitor Centre, som skal være med til at brande Danmark internationalt.

- Vores vision med det nye Visitor Centre er at skabe et sted, hvor danske fødevareaktører informerer, inspirerer og imponerer internationale beslutningstagere, samarbejdspartnere m.fl., siger Lise Walbom, der er CEO i Food Nation, og fortsætter:

- Og vi håber selvfølgelig, at besøgende vil bruge det nye Visitor Centre til at få viden om, hvordan vi i Danmark med produkter og løsninger bidrager til fremtidens globale fødevarebehov, og dermed vil kic starte fremtidige samarbejder og eksportaftaler med fødevareklyngen.

En fødevarenation i verdensklasse
Food Nation er et offentligt-privat partnerskab etableret af regeringen og en række ledende private organisationer og virksomheder. Food Nation repræsenterer hele den danske fødevareklynge, som består af virksomheder og organisationer inden for primær- og forarbejdet fødevareproduktion, teknologi og udstyr, ingrediensindustrien, forskere, uddannelsesinstitutioner og restauranter.

Målet med Food Nation og det nye Visitor Centre er at øge kendskabet til Danmark som ledende fødevarenation og motivere den danske fødevareklynge til at forblive en fødevarenation i verdensklasse.

Food Nation vil derfor bidrage til at øge den danske fødevareeksport og synliggøre fødevareklyngens position som attraktiv arbejdsplads.

- Vi har i Danmark en stærk fødevarefortælling, som vi skal være stolte af og profilere os på. Food Nations opgave er at sikre en fælles stemme for hele fødevareklyngen i udlandet og motivere klyngen til hele tiden at udvikle sig, siger Torben Ladegaard, bestyrelsesformand i Food Nation og tidligere administrerende direktør hos FOSS.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Annonce i kategorien "Landbrugsnyt":
Annonce