Peter Dan Petersen, afgående formand for Erhvervsråd Lolland-Falster, retter skarp kritik af ny erhvervsservice, som efter hans opfattelse sler ikke fungerer i forhold til iværksættere.
"Det er simpelthen en ommer".
Peter Dan Petersen, netop fratrådt formand for Erhvervsråd Lolland-Falster hiver et kendt reklame-udtryk frem i sin beskrivelse af den ny erhvervsservice-ordning. Erhvervsråd Lolland-Falster medvirker i ordningen i forbindelse med rådgivning af iværksættere.
Men overordnet er netop iværksætter-hjælpen efter Peter Dan Petersens opfattelse blevet kraftigt forringet i den nye, centraliserede ordning.
- Man fokuserer på måske to-tre procent af iværksætterne. Ikke flere. Ordningen lever bestemt ikke op til, hvad man med rimelighed kan forvente. Det ser ud som om, man har hentet alle de negative apekter, der har været i den tidligere ordning, med over i den nye - og så sørget for at glemme de positive elementer, der var, mener Peter Dan Petersen, som altså på den baggrund kalder ordningen "en ommer":
- Jeg synes, erhvervsministeren hurtigt skal få ændret systemet. Al erfaring viser, at rådgivningen skal ud og fungere lokalt, Nu har man centraliseret, og det dur ikke.