Farøbroerne optræder ikke som en såkaldt ?sort plet? hos Vejdirektoratet fortæller trafiksikkerhedschef Morten Klintø.
Der er "kun" blevet dræbt én person på Farøbroerne inden for de sidste fem år, så der er ikke behov for mere sikkerhed.
Det er de barske kendsgerninger og svar fra Vejdirektoratet på spørgsmålet, om der er behov for mere alarmering til bilisterne, når der enten er sket en lykke eller en bil er havareret på broerne.
Farøbroerne optræder ikke som en såkaldt "sort plet" hos Vejdirektoratet fortæller trafiksikkerhedschef Morten Klintø.
- Når Farøbroerne ikke er udpeget som en sort plet, så er den ikke med på den højest prioriteret liste.
- Vi er i en situation, hvor vi har registreret flere personskader og flere alvorlige ulykker i den samme periode, end der er sket på Farøbroerne. Vi har kun ressurser til at sætte ind begrænsede steder. Vi må derfor prioritere de mest belastede steder, siger Moren Klintø.
Vejdirektoratet vil dog snarest bede politiet om at foretage hastighedsmålinger på broerne.
- Hvis der er et tydeligt billede af for mange som kører for stærkt på broerne, kan det skabe bevilliger til øget skiltning og alarmering, siger Morten Klintø.