Der bliver næppe sejlet roer fra Fyn til Nakskov fremover. Det skyldes blandt andet adskillige problemer under dette års roekampagne, hvor prammene flere gange kom halvt synkende i havn. Samtidig har flere bugserbåde været tilbageholdt på grund af fe
Der bliver med stor sandsynlighed ikke sejlet nogen fynske roer til Nakskov, når den næste roekampagne begynder til efteråret. 80 procent af sukkerkvoterne vest for Storebælt er blevet solgt til dyrkere på Lolland-Falster og Sydsjælland, og det har fået bestyrelsen for Roetransport Assens A/S til at indstille driften af selskabet, når den netop overståede kampagne er helt afsluttet.
De fynske roer, der fortsat dyrkes, vil så blive sendt med lastbiler via Spodsbjerg-Tårs eller Storebæltsbroen til sukkerfabrikkerne i Nakskov og Nykøbing.
Det er dog ikke alene reduktionen i antallet af fynske roer, som har ført til beslutningen om ikke at gentage roetransporten ad vandvejen.
Pramsejladsne mellem, Assens og Nakskov har voldt store praktiske problemer, og det har knebet meget med at holde tidsplanen. Flere gange er prammene kommet halvt synkende i havn.
Flere af buserbådene har været tilbageholdt af Søfartsstyrelsen for fejl og manglende papirer, og der er spildt så mange roer under sejladsen, at fynske fiskere klager over det.
Til Fyens Stiftstidende siger direktør Erik Rysholt fra transportselskabet, at budgettet er overskredet, men at det stadig har været en fornuftig forretning for dyrkerne at sejle roerne til Nakskov. For Nakskov Havn har roesejladsen været et godt aktiv. Havnens varemængder har aldrig været større end i 2007.