Optiker måtte sende kunde hjem uden briller. Posten kom først to dage efter.
- Det kan vi altså ikke leve med i en aktiv handelsby, siger Bjarne Knudsen om Post Danmarks serviceniveau. For nylig måtte han holde en kunde fra Nakskov hen en hel lørdag formiddag. Og til ingen nytte. Der kom slet ikke post ud i Østergade, hvor Bjarne Knudsen driver optikervirksomhed.
Glassene kom først om mandagen. Og det er ikke første gang, Bjarne Knudsen, hvis varer ofte kommer med post, har ærgret sig over, at posten kom en postgang for sent. Faldt i snak Lørdagen før fik hans forretning først post klokken 12.45. Et kvarter før lukketid.
Ifølge Bjarne Knudsen fordi den pågældende omdeler var optaget af at konversere de bekendte, han traf på sin vej gennem gågaden. Bjarne Knudsen har sendt en klage til postmester Hans-Henrik Jepsen, der er chef for omdelingen i området. Mandag fik han svar. Med posten.
Postmesteren har oplyst, at distributionscenteret var hårdt ramt af sygdom den ene lørdag, og at posten derfor først blev omdelt om søndagen. - Ja, da fik vi den altså heller ikke. Vi har jo lukket om søndagen, siger Bjarne Knudsen. Hensyn i et vist omfang Hans-Henrik Jepsen forsikrer i sit svar, at Post Danmark i et vist omfang prøver at tage hensyn til forretningernes åbningstider.
- Et vist omfang er ikke nok. De skal sgu tage hensyn, mener Bjarne Knudsen. Han er en kende pikeret over, at postmesteren i sit brev gør opmærksom på, at man skam sagtens kan få post til tiden. Mod betaling.
Men Bjarne Knudsen er ikke til sinds at hente priser på noget, han mener at have krav på at få.
Palle Reinholdt, der er formand for handelsstandsforeningen er enig med Bjarne Knudsen i, at det ville være på sin plads, om Post Danmark først og fremmest sikrede, at byens butikker fik post. - Der kan være ordrer med, som man har lovet en kunde, siger han.