Sektorchef i Lolland Kommune erkender, at kommunen forsømte at kvittere for en klage fra Stokkemarke Beboerforening. Nu skal der strammes op.
Jytte Harpøth, der er sektorchef for Teknik og Miljø i Lolland Kommune, erkender, at man forsømte at kvittere for en klage fra Stokkemarke Beboerforening.
- Det er ikke i overensstemmelse med vores politik, og det vil vi naturligvis stramme op på, siger hun.
Af kommunens kvalitetspolitik og -mål for natur- og miljøområdet fremgår det blandt andet, at man vil overholde almindelig god forvaltningsskik og at borgere, der henvender sig, skal have en kvitteringsskrivelse inden for ti arbejdsdage.
Jytte Harpøth lader dog forstå, at miljøteam har været i telefonisk kontakt med beboerforeningens formand, Solveig Clausen flere gange, men det afvises af beboerforeningens formand, Bodil Clausen.
Men hun er bekendt med, at nogen i kommunen mener, det forholder sig sådan.
- Men det er altså ikke rigtigt. Og de har heller ikke ringet forgæves den dag, siger Solveig Clausen.
Hun har nummerviser på sin telefon, og oplyser, at hun altid ringer tilbage.