Det er ikke Nikes nye sko "Hyperdunk", der får Kobe Bryant til at turde hoppe over en Aston Martin i høj fart.
Det er derimod kameratrick.
Alligevel så kan Nikes nye viral-reklame komme til at koste Nike mange penge i brækkede lemmer og andre skader.
For reklamen har skabt en ny trend blandt unge, hvor man forsøger at efterligne den store basket-stjerne.
Nike har selv understreget, at der er tale om trick-fotografi blandt andet med den begrundelse, "at Kobe Bryants hold, L.A. Lakers, selvfølgelig ikke ville løbe den risiko, at deres legendariske spiller blev til verdens dyreste pandekage.
Problemet er, at ikke alle unge har forstået, at fototricks er en nødvendighed. En gruppe teenagere har nemlig optaget deres egen version af bilhoppet.
Flere eksperter sætter spørgsmålstegn ved, hvad eventuelle uheld for copycats vil betyde for Nikes image samt, hvorvidt virksomheden vil kunne gøres ansvarlig.
Underholdning
Nikes selvmål med bil-hop - Se filmen
Annonce
Seneste nyt
-
Massivt behov: Deler over 500 måltider ud
-
Kems kamp: - Jeg har masser af tilbud liggende
-
"Øjebæ" og "spild af penge": Raser over nyt milliondyrt vartegn
-
Sådan! Turpal videre i Istanbul efter gyser
-
Mirakuløst comeback: Fantastiske René klar til sit fjerde OL
-
Har ingen tillid til forkvinden: Nu er hun færdig
-
Skræmmende analyse: - De skal gå på gaden og protestere
-
Nederlag til reservespækket Esbjerg-hold: - Ikke bekymrende
-
NFH taber til Team Esbjergs reserver
Annonce