I det snefulde og blæsende påskevejr så danskerne rekord meget fjernsyn.
Danskerne så fjernsyn som aldrig før i påsken 2008 - og når tv'et var tændt, var det især DR1, der var stillet ind på. Det viser tallene fra Gallups TV-Meter, som DR Medieforskning har regnet på.
I det snefulde og blæsende påskevejr så hver dansker over tre år i gennemsnit fjernsyn i 3 timer og 7 minutter om dagen. Det er fire minutter mere end den hidtidige rekord fra 1994, og noget mere end de to timer og 52 minutter om dagen, som er 2008-gennemsnittet indtil nu.
Blandt de mest populære programmer var det X Factor, der blev påskeugens topscorer med 1,74 millioner seere - eller 74 procent af alle med fjernsynet tændt - til showets første del, og 1,79 millioner seere - eller 73 procent - til afgørelsen.
X Factor var med til at kåre DR1 til den mest sete danske tv-station i påsken. Målt over hele dagen, tilbragte danskerne 30,3 procent af deres seertid på DR1.
- Det betyder meget for os, at danske familier vælger at se DR1 i højtiderne, når de er sammen - som i påsken. Det er et fællesskab, som vi er meget stolte af at være sammen med danskerne om, siger DR1s chefredaktør Ulla Pors Nielsen.