Rapperen L.O.C, hvis rigtige navn er Liam O'Connor, har siden starten af 2012 været en del af TDC's kendiskampagne, hvor fordelene ved teleselskabet bliver præsenteret.
Derudover udgav rapperen sit nye album gratis gennem TDC i marts.
Men det var ikke nødvendigvis for at skabe mere omtale for TDC eller for at få en fed hyre, at han sagde ja til tjansen, fortæller rapperen.
Derimod ville L.O.C gerne bruge det til at forkæle sine fans.
- Jeg er sikker på, at der er mange mennesker, der har downloaded pladen, som ikke er fan af mig. Men for de folk, der altid har støttet mig, der handler det om at give noget tilbage. Min musik er kun noget i kraft af dem, der tager den til sig, konstaterer L.O.C.
O'Connor fortæller samtidig, at selvom der er flere hundrede tusinde, der har downloaded albummet i dag, så er udgivelsen til ære for de vigtige 40.000 til 50.000, der har støttet hans musik de seneste 11 år.
- Hvis jeg kan blive ved med at give musikken til dem, så vil jeg det. Det er ikke i salget, at man skal hente sine penge, forklarer rapperen.
Samtidig ønskede O'Connor at udforske mulighederne for at udgive musikken på en ny måde. Der var TDC som udbyder og streamingtjeneste med TDC Play et oplagte valg for L.O.C, selvom der ikke følger ligeså meget prestige med som ved en albumudgivelse.
- Der er ikke nogen guldplader for en kvart million downloads. Men der er en direkte forbindelse med publikum, som jeg synes, jeg har fået mest ud af ved at præsenterer musikken for dem gratis i samarbejde med TDC, forklarer han.
Valget af TDC kom også ud fra den metode L.O.C selv bruger, når han skal hente og høre musik. Og samarbejdet har heldigvis været en stor succes.
- Jeg var motiveret af lysten til at udgive musik på en anden måde, end jeg har gjort de seneste 11 år. Dengang var der ikke YouTube og så videre. I dag er man meget tættere på sit publikum, og det er fedt at kunne bruge ved en udgivelse, konstaterer O'Connor.
/ritzau/