Annonce
Erhverv

Booking.com: Vi forstår fuldt ud frustrationen

Danske udlejere har penge i klemme hos Booking.com, som erkender, at et lille antal betalinger er forsinket.

De forsinkede betalinger til danske kunder på Booking.com skyldes uforudsete tekniske problemer. Og platformen beklager den ulejlighed, det har været for de danske kunder.

Sådan lyder det i en udtalelse fra Booking.coms fungerende landechef Christina Jacobsen til erhvervsminister Morten Bødskov. Han har til flere medier erklæret sig forarget over selskabets opførsel.

Erhvervsorganisationen Dansk Erhverv har delt udtalelsen med Ritzau.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi beklager dybfølt forsinkelsen og den betydelige ulejlighed, det har udgjort for de berørte partnere, skriver Booking.com.

De seneste uger har der været en række historier fremme i medierne om danske udlejere, der har penge i klemme hos bookingportalen. Hertil har det lydt, at overnatningsstederne ikke har kunnet komme i kontakt med portalen omkring problemerne.

Til DR har Booking.com tidligere henvist til uventede tekniske problemer som årsag, og i udtalelsen uddyber landechefen, at der er tale om et teknisk arbejde med Booking.coms betalingssystemer, som skulle gennemføres i juli, men som har medført problemer.

- Vi har arbejdet hårdt for at gøre dette vigtige arbejde færdigt indenfor den korte tidsramme, vi fik stillet, skriver Christina Jacobsen i udtalelsen.

DRs artikel

Hun uddyber, at Booking.com i juli genoptog udbetalingerne til "størstedelen" af sine kunder. Men for et "overordnet set lille antal" er udbetalingerne blevet forsinket som følge af uforudsete tekniske problemer.

Knap 200 overnatningssteder har henvendt sig til Dansk Erhverv om manglende betaling fra platformen.

- Desværre var Danmark et af de påvirkede markeder, skriver landechefen.

Landechefen oplyser, at alle kunder i juni fik besked om det forestående arbejde med betalingssystemerne, hvor det blandt andet blev forklaret, at det kunne komme til at påvirke betalingerne.

Landechefen kommenterer ikke på kundernes kritik af manglende kommunikation i månederne efter.

Brancheforeningen Horesta henvendte sig til Booking.com mandag med trussel om et sagsanlæg, hvis ikke pengene dukkede op senest i dag.

- Vi forstår fuldt ud frustrationen for de partnere, der stadig venter. Vi forventer, at alle udeståender betalinger for Danmark vil blive ordnet denne uge, skriver Christina Jacobsen.

Booking.com har til DR afvist at stille op til interview. Det har heller ikke været muligt for Ritzau at få et interview med selskabet.

/ritzau/

Annonce
Erhverv

Virksomhed på vej til Nakskov: Forventer at ansætte 80-90 medarbejdere

Falster

Vild hæder: Lokal restauratør får Michelin-stjerne

Annonce
Annonce
Sport

Mark O. Madsen scorer bestyrelsespost i lokal fodboldklub

Nykøbing

Nedlægger hendes stilling: Bente fyret efter 17 år

Erhverv

Virksomhed på vej til Nakskov: Forventer at ansætte 80-90 medarbejdere

Udland

Trump-advokat: Se bort fra slibrige detaljer

Lolland

Efter hvidvask-afsløring: TSØ-formand går af

Guldborgsund

Falstring nomineret til nordisk musikpris

Lolland

Dokumentar afslører: TSØ-formand i hvidvask for millioner

Lolland

Kommune: Fejl på udsendte ejendoms-skattebilletter

Samfund

Fængsel på jagt efter særlige bøger

112

22-årig sigtet for drabsforsøg efter knivstikkeri

Indland

Datatilsynet med alvorlig kritik i sag om nedbrud af NemID

Lolland

Slukkede brand i nat: Borger var vaks med haveslangen

112

Gemte narko mellem løgene: Nu er han dømt

Guldborgsund

Rockerhistorie på Falster: Da rygmærkerne indtog den lille landsby

Guldborgsund

Danmarks bedste findes på Falster: - Det betyder ufatteligt meget

Annonce
Annonce
112

135 taget i fartkontroller

Sport

Storklub kommer til Maribo - TSØ fik svær pokallodtrækning

Indland

Banker finder fejl i 20.000 gældssager

Sport

NFH-spiller gravid

Guldborgsund

Jubler over Michelin-stjerne: Håber på flere studerende

112

Varebil og lastbil i sammenstød

Politik

Venstre-formand regner med tilbagegang