Coronapandemien har fået flere folk i løbeskoene og på cyklerne, hvilket Nike nyder godt af.
Den amerikanske sportstøjsgigant Nike klarer sig bedre end ventet i det forskudte andet kvartal.
Det er hjulpet på vej af en større onlineefterspørgsel på sportssko og -tøj, fordi flere er begyndt at holde formen vedlige under udbruddet af coronavirus.
Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
Omsætningen er steget til 11,24 milliarder dollar - svarende til godt 68 milliarder kroner. I samme periode sidste år var omsætningen lidt lavere på 10,33 milliarder dollar.
Den globale sundhedskrise med coronapandemien har skubbet folk til at begynde på fitness-aktiviteter som at løbe eller cykle.
Det har givet et tiltrængt rygstød til Nike og øvrige sportstøjsproducenter, efter at deres salg fik et hårdt slag tidligere på året på grund af pandemien.
Det er især et stigende salg i Kina, som hjælper Nike til en større omsætning end forventet.
Den tid, Nike har investeret i sine onlinetjenester, har givet pote. Det vurderer Jessica Ramirez, detailhandelsanalytiker, ifølge Reuters. Hun mener, at Nikes indsats ligefrem har givet dem overhånden over rivaler som Adidas.
- Nikes hjemmeside er opdateret og nem at browse.
- Deres app er intuitiv, og deres fokus på at indsamle data om kunderne via deres forskellige tjenester har virkelig hjulpet med at ramme de rigtige kunder, på et tidspunkt hvor mange er mere tilbageholdende med deres forbrug, siger hun.