SEAS-NVE synes det er fint med konkurrence fra Nordjysk Elhandel. Det sætter fokus på energien.
Igennem flere år har Nordjysk Elhandel bejlet til forbrugere på de sjællandske elmarked, og man kan også møde selskabets agressive sælgere på gaderne i byerne på Lolland-Falster. Ifølge selskabet selv har man nu flere tusinde kunder i region Sjælland.
Hos SEAS-NVE, der har langt de fleste kunder i regionen, hilser man konkurrence på energiområdet velkommen. Det kan være med til at sætte fokus på energiområdet.
Men ifølge salgs- og marketingsdirektør i SEAS-NVE Jeanette Hartz vil man hellere rådgive kunderne om energibesparelser, end gå ind i gadekampagner med dagens tilbud.
Som forbrugerejet selskab har SEAS-NVE nok en anden tilgang til kunderne, siger Jeanette Hartz.
- Jeg tror vi tager et helhedssyn på kundernes forbrug, for det jop i virkeligheden kunderne, der ejer os. Og derfor er der også en forpligtelse til at sørge for, at kunderne får mest muligt ud af deres penge. Og de helt store økonomiske besparelser ligger i at spre på strømmen, siger Jeanette Hartz.
Jeanette Hartz tilføjer, at SEAS-NVE mener, at energiselskabet i forvejen har konkurrencedygtige tilbud på området når det gælder prisen.