Kundernes tilfredshed med Post Danmark er dykket kraftigt, viser postselskabets egen kundeundersøgelse.
Kundernes tilfredshed med Post Danmark er dykket gevaldigt, viser nye tal fra en kundeundersøgelse i postselskabet. Faldet i tilfredshed gælder både erhvervskunder og privatkunder, der ellers altid har været ganske tilfredse.
- Selv om det ikke er uventet, at kundernes vurdering ville ryge et godt stykke ned ad tilfredshedsskalaen, så er det da ikke noget muntert syn, siger administrerende direktør Helge Israelsen, Post Danmark, til postselskabets blad Nyhedsposten.
Blandt de private kunder er selskabets image i første halvår dalet fra 71 til 63, hvilket er en svag middelkarakter. Stort set samme tendens gælder på områder som tilfredshed og loyalitet. På særlige områder er der kraftige fald, når det gælder kundernes vurdering af kundeservice og pris. Området "reklamation" er faldet ned til niveau 53, ringe og ikke langt fra grænsen til "meget ringe", som går ved 50.
Også hos erhvervskunderne er tilfredsheden faldet, omend mindre end hos privatkunder. Til gengæld var erhvervskunderne i forvejen mere utilfredse.
/ritzau/