Danmarks største markedsføringspris blev onsdag uddelt på Copenhagen Business School. Lilleø og Sakskøbing spiller en stor rolle i HBH-prisen på 50.000 kroner.
Kok og iværksætter Claus Meyer er den ene af to prismodtagere.
- Han får prisen for med mange af sine initiativer at have formået at rykke ved danskernes holdninger til eksempelvis økologi, siger Mogens Bjerre, der er lektor på Copenhagen Business School og medlem af bestyrelsen for HBH-fonden og tilføjer at - Claus Meyer har med mange af sine initiativer formået at rykke ved danskernes holdninger til eksempelvis økologi.
Lilleø æbler, Hotel Saxkjøbing og Meyers Deli er blot nogle af de produkter og koncepter, som Claus Meyer har udviklet, siger Mogens Bjerre som - alt sammen med fokus på oplevelsesøkonomi.
Claus Meyer er glad for prisen og ikke mindst overrasket over beløbets størrelse.
- Det kunne være, jeg skulle bygge nogle diger med lyngplanter eller hyben på Lilleø, så øen ikke blev overskyllet ved den næste oversvømmelse, siger Claus Meyer.
Claus Meyer tilføjer, at hans bestyrelse i København ikke kan forstå, han bruger så mange kræfter på initiativer på Lolland Falster.
- Men det ligger mit hjerte nært, at være arrangeret i mit fødeområde. Jeg kan ikke lade være, siger Claus Meyer.