Landsforeningen Danske Jernbaner mødtes i dag med transportministeren om banens fremtid.
Der var ingen løfter om hverken det ene eller det andet fra transportminister Lars Barfoed (C), da han kort efter middag i dag mødtes med repræsentanter for Landsforeningen Danske Jernbaner for at diskutere Gedserbanens fremtid.
Med sig til Transportministeriet havde jernbanefolkene 636 underskrifter fra lokale borgere, som har skrevet under på, at de mener, at Gedserbanen skal bevares.
Lars Barfoed takkede for interessen og tog imod de mange underskrifter, men han lod også samtidig forstå, at det set fra hans stol ikke ser gopdt ud, når ruten kun bruges af ganske få mennesker dagligt. Han tilføjede desuden, at Gedserbanen er Danmarks dyreste at drive målt i forhold til antal passagerer. Og når det vurderes at ville koste 112 millioner kroner at renovere den, mente ministeren, at man er nødt til at se på, om det er rimeligt at bruge så mange penge.
Lars Barfoed ville dog ikke sige noget om, hvornår der kan forventes en afgørelse om banens fremtid.
Læs mere i Folketidende tirsdag.