Scandlines har så stor succes med billetsystemet Autobizz, at rederiet specielt på Gedser Rostock overfarten varsler lange køer.
På grund af kapacitetsproblemer på de store rejsedage i højsæsonen på Gedser-Rostock-ruten kan der forekomme tidspunkter, hvor det ikke vil være muligt at komme med første færgeafgang efter check-in, meddeler rederiet.
- Men vi gør hvad vi kan for at hjælpe så mange som muligt over. Vi optimerer alt hvad vi overhovedet kan. Vi har personale, som går ude foran billetsalget og være synlige og give kunderne den bedste betjening vi kan. Mindst ventetid forventes ved Rødby, siger terminal manager Jane Andreasen.
Det er de kommende tre torsdage, fredage og weekender der ventes flest udrejsende og derefter tre weekender, hvor folk skal hjem igen, at der bliver trængt på færgerne.
Det har fået rederiet til at forsøge, at flytte endagsturisterne.
- Vi har lavet en ændring på produkterne, så man ikke kan købe de billige shopping billetter lige nøjagtig på de store rejsedage. Det skulle give lidt mere luft til de kunder, som skal på ferie, forklarer Jane Andreasen.
På Scandlines hjemmeside kan man tilmelde sig en SMS ordning, så man får besked om hvordan ventesituationen ser ud.