Nye tv-kanaler giver kaos hos fællesantennekunder
YouSee har sluppet masser af nye tv-kanaler løs på fællesantennen. Men i stedet for jubel over udvalget lyder der protester og frustration fra mange - især ældre - kunder.
De har sort skærm, der hvor DR1 og TV2 plejer at tone frem på skærmen, fordi deres fjernsynskanaler skal installeres forfra.
Hos YouSee kender man godt til problemerne, men her henviser man kunderne til at få familie og venner til at hjælpe med installationen - eller ringe efter en tekniker fra en tv-forhandler.
Det er der rigtig mange, der gør i disse dage.
- Vi kører med to mand fra otte morgen til 21 aften alene for at installere tv- og radio-kanaler hos kunder, der har fået nye kanaler fra YouSee, fortæller Thomas Rasmussen fra Expert, mens telefonen bimler uden stop i baggrunden.
Besøget fra Expert koster YouSee-kunderne minimum 699 kroner - og mere hvis de også skal have indstillet kanaler på radio, video og dvd.
- Jeg ringede til YouSee for at spørge, hvor jeg skal sende den regning hen, for det er da noget svineri, at vi selv skal stå med den udgift for noget, vi ikke har bedt om. Efter lang ventetid og mange omstillinger hos YouSee gav jeg op - jeg kunne ikke komme igennem, fortæller Poul Nielsen, der er en af de utilfredse kunder.