Tre gange har Tove Kryger forsøgt at sende en e-mail til Guldborgsund Kommune uden at få svar. Nu overvejer hun at sende kommunen et gammeldags brev istedet for.
Klik-klik-klik-klik.
Nogle få klik på musen og så er brevet afsted. Internettet og ikke mindst e-mail er en genial opfindelse, fordi modtageren får brevet i det øjeblik, man trykker send - og ofte også kan svare næsten lige så hurtigt.
Men sådan fungerer det ikke altid i praksis.
6. marts sendte Tove Kryger, der bor på Marielyst, en forespørgsel angående sit sommerhus til Guldborgsund Kommune på e-mail. Da hun ikke hørte noget, sendte hun samme forespørgsel igen 7. april. Og da hun stadig ikke hørte noget fra kommunen, rykkede hun for et svar en uge senere, hvor hun også bad om en bekræftelse på, at Guldborgsund Kommune havde modtaget hendes e-mail.
Men her to måneder senere har hun endnu ikke hørt fra kommunen.
- Det var et helt konkret spørgsmål om, hvilken dokumentation, kommunen skulle bruge i forbindelse med en ansøgning om dispensation til at jeg kunne bo i mit sommerhus hele året, forklarer Tove Kryger.
Tove Kryger, overvejer nu om hun virkelig er nødt til at skulle sende et traditionelt brev med frimærke på.
- Jeg har selv været ansat i en kommune, og der havde vi klare regler for, hvordan man og hvornår man svarer på henvendelser fra borgerne - uanset om det var på e-mail eller almindelig post. Men jeg kan have mine tvivl, om det samme er tilfældet i Guldborgsund Kommune, siger Tove Kryger.
Hun er egentlig ligeglad med, hvor lang tid, kommunen skal bruge på at svare hende - men vil bare gerne vide, om man overhovedet har fået hendes henvendelse, og hvornår hun eventuelt kunne forvente, at hendes sag blev behandlet.