Regeringens forslag betyder, at jernbanen til Rødby skal være dobbeltsporet og elektrisk, og motorvejen over Lolland og Falster skal løftes til 130 km/t.
Planerne om en bro fra Lolland til Femern er den direkte årsag til, at Lolland og Falster står til et kraftigt løft i regeringens trafikplan, som blev offentliggjort mandag.
Når broen åbner i 2018, skal der køre godstog over Østersøen, og for at det kan lade sig gøre med korte mellemrum, skal der være dobbeltspor hele vejen, og ydermere skal banen være elektrisk.
Det betyder, at der skal være dobbeltspor fra Vordingborg til Rødby - og videre til Lübeck.
Samtidig skal motorvejen mellem Sakskøbing og Rødby opgraderes, og det kan ikke betyde andet, end at denne del af Sydmotorvejen, som er den ældste, skal bygges ud, så man kan sætte farten op til 130 km/t.
Hvis man ser godt efter i planen, kan man også finde den stærkt savnede omfartsvej uden om Nykøbing, men kun som et stykke skudsikkert forvaltningsprosa: Omfartsvejen kunne være en styrkelse af forbindelsen til Gedser Havn, står der.
Så er den nævnt, men der er ikke lovet noget.