Lolland Kommune kommer tirsdag til Errindlev for at fortælle hvordan computeren kan bruges i kontakten mellem borger og kommune.
Computere og internet-forbindelser giver en mulighed for at få kommunal service - uden at skulle møde op på et kommunekontor.
- Det giver borgerne mulighed for at få adgang til kommunen 24 timer i døgnet, og vi får tingene ind i huset på en måde, så det er lettere at behandle, siger kommunikations- og udviklingskonsulent i Lolland Kommune, Birgitte Paulsen.
Derfor har kommunen da også sagt ja tak til en invitation om at komme til Errindlev tirsdag eftermiddag.
Invitationen er kommet, fordi man i Errindlev ser teknikken som en god mulighed for både ældre og andre, der synes der er blevet langt til kommunekontoret.
- Vi vil gerne sætte fokus på, hvad det har af betydning for servicen i lokalområderne, siger Knud Jensen. Han er blandt initiativtagerne til at samle aktiviteter i Errindlev-Hallen, og her er der blandt andet investeret i det nødvendige computerudstyr, så dem der ikke har selv, kan bruge dem i forbindelse med kontakten til blandt andet kommunen.
Lolland Kommune satser så meget på området, at man har søgt midler fra indenrigsministeriet til at kunne fortælle bredt om mulighederne.
- Vi ved endnu ikke om vi få penge til det, men under alle omstændigheder kan vi bruge mødet i Errindlev til at afprøve konceptet, siger Birgitte Paulsen, der selv tager til Errindlev sammen med Bente Kaspersen fra Lollandsbibliotekerne: Også biblioteket arbejder med udvikling af kontakten mellem borgerne og det offentlige.
Mødet i Errindlev-Hallens cafeteria tirsdag den 5. februar er åbent for alle, og starter klokken 14.