Klage til myndighedsfunktionen i Lolland Kommune kom retur fra postvæsnet.
Myndighedsfunktionen for Social & Sundhed i Lolland Kommune ligger hvor den hele tiden har ligget - på det gamle rådhus Stationsvej 14 i Horslunde.
En borger, hvis navn er redaktionen bekendt, fik imidlertid et brev med en klage over en afgørelse omkring hjælpemidler tilbage efter en lille uge - med postvæsnets stempel: "Adressaten flyttet - ny adresse ubekendt".
- Det er jo ikke så sjovt, når der er sat en tidsfrist for en klage. Jeg skyndte mig at gå ind på kommunens hjemmeside, men under klagevejledning stod adressen Stationsvej 14, 4913 Horslunde - den adresse, jeg havde skrevet til. Og så var jeg jo lige vidt, siger B.
Hun fik kort efter besøg af en visator, som hjalp hende med at få klagen videre. Sektorchef Søren Wollesen, Myndighed Social & Sundhed, er glad for at blive gjort opmærksom på problemet.
- Der må være sket et eller andet i Post Danmark, som vi i kommunen ikke er bekendt med, og det vil straks blive undersøgt, siger Søren Wollesen.
Det er nemlig sådan, at uanset hvilken adresse til Lolland Kommune der benyttes, afleverer Post Danmark alle breve på kommunens administrationsbygning i Maribo, hvor posten scannes og fordeles elektronisk til de enkelte afdelinger.
Det er Søren Wollesens vurdering, at ingen borger vil komme i klemme med klagefristen, hvis der skulle opstå en lignende situation igen.
- Men det burde der ikke, for jeg mener, vi har en klar aftale med Post Danmark, tilføjer sektorchefen.