Skiltningen før Halsted fungerer næsten som en pengemaskine, mener taxavognmand.
Seks 60-kilometer skilte på en kort strækning flytter fokus fra byzoneskiltet. Det mener taxavognmand Claus Johansen, der har henvendt sig til Folketidende om problematikken:
- Jeg har jo læst, hvor mange bøder politiet skriver ud på den strækning.
- Der er selvfølgelig nogle, der kører alt for stærkt, og jeg forstår godt, at de skal have en fartbøde. Men der er sikkert også en del, der ikke lægger mærke til, at de har passeret byzoneskiltet, når de kommer kørende ad Maribovej fra Stokkemarke, og derfor tror, at de godt må køre 60 kilometer i timen.
- Rent mentalt har man fokus på hastighedsgrænsen på 60 kilometer, og så kommer skiltningen til at virke som en fælde, selv om det måske ikke er ment sådan, siger Claus Johansen.
Ingeniør ved Vejdirektoratet, Jacob Jacobsen, er ikke enig med Claus Johansen:
- Man har god tid til at sætte farten ned inden byzoneskiltet. Og når der står tre 60-kilometer skilte i hver side og ikke kun to, så skyldes det, at det første 60-kilometer skilt er sat op før den bløde kurve, så man kan se det inden kurven og nå at sætte farten ned.