Øget opmærksomhed på grund af tilskueruro er dårlig omtale, mener sponsorekspert. Cykelhandler fik uventet eksponering.
Cykelhandler Claus Hansen fik en noget uventet ekstra omtale, netop som hans bannerreklame på Brøndby Stadion kom i fokus, da FC København-tilhængere kastede en byge af romerlys ind over banen og efter andre fodboldfans på de nedre tribuner.
Hele søndagen kørte tv-billederne fra den uroplagede tribune på alle kanaler, og mandag bragte flere aviser også billeder fra tribunen med Claus Hansens cykelreklame. Butiksejeren er som sponsor og inkarneret Brøndby-fan ikke stolt over måden, den øgede reklame er kommet i hus på.
- Omtalen kan både være positiv og negativ. Man får sit navn frem, men måske ikke lige på det bedste sted. Det er ikke noget, man er stolt over, siger butiksindehaveren af Ralph's Cykler i Espergærde.
Sponsorekspert og administrerende direktør for sponsorbureauet Promovator, Jeppe Madsbad Lauritzen, opfordrer klubberne til at gøre alt, hvad de kan for at komme problemet til livs.
- Det er dårlig omtale. Det er i hvert fald dårligere, end hvis man kommer på tv-billeder, hvor folk er glade, og der er god stemning og fest, siger Jeppe Madsbad Lauritzen. /ritzau/