Den japanske bilmærke er ved at få fodfæste i Europa.
honda Det japanske bilmærke, Honda, er for alvor ved at få godt fat i Europa, hvor salget for fjerde år i træk viser fremgang.
På 32 af 37 europæiske markeder er der plusser og samlet set er Hondas procentvise vækst i bilsalget den største af alle bilproducenter.
I den europæiske region har Honda slået alle rekorder med et salg på 398.960 biler, hvilket er en stigning på 21,5 procent i forhold til 2006.
Stigningen i salget har kunnet mærkes i hele den europæiske region, men var særlig markant på en række vesteuropæiske markeder samt på de nye markeder i Central- og Østeuropa.
I Rumænien, Ukraine og Rusland er salget mere end fordoblet.
I Sverige steg salget med over 60 procent, mens stigningen i Norge var på 55 procent.
I Danmark blev der solgt 3.875 nye Honda i 2007 mod 3.022 året før - et plus på 28,2 procent.
Det er både den nye Civic og CR-V (diesel), der er faldet i købernes smag.
I år introducerer Honda en ny Accord og en ny Jazz.