Nissan har undersøgt, hvilke parametre kvinder kigger på ved bilkøb.
Sikkerheden er det vigtigste, når kvinder kigger på ny bil. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Zapera har foretaget blandt 1.000 kvindelige bilister i Danmark.
Undersøgelsen er foretaget for Nissan i Danmark, som kan konstatere, at 69 procent af alle kvinder, anser sikkerheden som det vigtigste ved en ny bil.
Mens alle kvinder - uanset indkomst - er enige om sikkerheden, er der forskel på andre værdinormer omkring bilen. De lavestlønnede kvinder vil skåne miljøet, mens de mest velhavende kvindelige bilister vil køre billigt.
I gruppen af kvinder med en husstandsindkomst på 199.000 kroner eller derunder mener 46 procent, at miljøvenlighed er et af de vigtigste forhold ved en bil. Det er der kun 20 procent i gruppen af kvinder med en husstandsindkomst på 800.000 eller derover, der mener.
Til gengæld mener 52 procent af de rigeste kvinder, at kørselsøkonomien er et afgørende forhold. Analysen viser også, at det ikke kun er vigtigt, at bilen er miljørigtig. Den skal også signalere miljøbevidsthed, mener godt to tredjedele af kvinderne.